Dressage - översättning fr engelska

Anna Lilja

Trådstartare
Hej,
Någon som kan översäta följande på ett korrekt sätt:
Solid I level, starts to learn countercanter, shoulder-in, lateral movements.
Tack på förhand! :)

Sv: Dressage - översättning fr engelska

Level I är jag inte säker på, LC/LB kanske? Annars tror jag det är förvänd galopp, öppna och sidvärtsrörelser påbörjade.

First level och second level rids på tränsbett. Third level kan du rida kandar på och fourth level måste du ha kandar. Så first level är väl typ... LB? Titta efter några dressyrtest på youtube och jämför!

Hej,
Någon som kan översäta följande på ett korrekt sätt:
Solid I level, starts to learn countercanter, shoulder-in, lateral movements.
Tack på förhand! :)

Säker/befäst på nivå I, sen precis som Matinee skrev, förvänd galopp, öppna, sidvärtesrörelser påbörjade.

Kan inte något om finska nivåer (har räknat ut att det är en finsk häst ;) )Hittade detta om levels i Finland, om det kan vara till hjälp. Annars kan du väl fråga om det under en ny rubrik? Kanske någon finsk Bukemedlem kan det där :)

http://www.ratsastuskeskus.com/en/lessons/level-groups.html

Måste bara...
Första gången jag skulle rida countercanter så förstod jag inte vad det var :confused: Men men, jag fick en idé, det var nog countrycanter han sa... :idea: Så jag drog på allt vad jag kunde över diagonalen. Behöver jag säga att instruktörens ansiktsuttryck var klart frågande? :D

Måste bara...
Första gången jag skulle rida countercanter så förstod jag inte vad det var :confused: Men men, jag fick en idé, det var nog countrycanter han sa... :idea: Så jag drog på allt vad jag kunde över diagonalen. Behöver jag säga att instruktörens ansiktsuttryck var klart frågande? :D

Ja det var en fyndig gissning i alla fall :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska översätta min titel på uppsatsen till engelska. Min titel är på svenska "Ska bibliotekarier bli övervakare nu? En kvalitativ...
Svar
18
· Visningar
1 182
Senast: Youma
·
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 296
L
Övr. Grenar Hej :) Det är så att jag har tänkt köpa en unghäst, en fd galoppör. Hästen är inte startad. Vad ska jag tänka på när jag tittar på...
Svar
15
· Visningar
5 905
Senast: Jane_Done
·
Dressyr Förhoppningsvis ska jag tävlingsdebutera i dressyr (!) i juni med mitt femåriga sto. Vi planerar att starta en lokal LC och jag har lite...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: saffran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka