Dräktigt sto som lägger sig ner

Fresne

Trådstartare
Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler.

I månad 6 va hon lite orolig en dag och slog med svansen och bara la sig pladask på marken och blev liggande ett tag, hon rullade sig inte och va precis som vanligt i övrigt.

Nu har hon fått ett sådant anfall igen och har under dagen stått och stretchat och sedan bara lagt sig ner precis som hon sover.
Hon blir liggande ca 20 minuter sedan ställer hon sig upp en stund precis som vanligt men sedan lägger hon sig ner igen. Hon rullar inte, hon har mycket tarmljud, normal temp .mm

Hon har sparkat lite mot magen och känner man på magen sparkar fölet på ganska kraftigt.
Hon har haft flera föl innan utan några som helst problem dock aldrig hos mig. Har aldrig varit med om något liknande.
De sista jag vill är att hon ska ha ont.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 435
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 942
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka