bapro
Trådstartare
Skit, idag när jag släppte ut så ställde sig mitt dräktiga (?) sto och visade ovanligt mycket intresse för valacken i hagen bredvid... Hon ställde t o m upp sig och pissade/skvätte... =( Betyder detta att hon resorberat eller kan de göra så här ändå? Hon är kollad på 45dygn och var dräktig då den 8/8... Senaste två veckorna har hon gått i en beteshage "för sig själv", ca 20m från närmsta hage med kompis i... För två dagar sedan släppte jag tillbaka henne i hennes gamla beteshage, "vägg i vägg" med två andra hästar och det är efter det som hon börjat visa brunst, märkte redan igårkväll att hon var väldigt kärvänlig med valacken och ville klias över staketet och så och det brukar hon inte göra nå ofta....
Hjälp!? Vad tror ni, själv har jag inte hållt på med avel förr så jag tänkte bättre att fråga de som har mer erfarenhet...
Ringde till betäckningsstationen jag varit på och jag skulle få komma och kolla henne nästa vecka. Hon sa att de varit med om båda delarna, alltså de som visat brunst och fortfarande varit dräktiga men även de som resorberat... men att det är inte särskilt vanligt att de resorberar efter 45-dagars kollen utan det brukar oftast vara innan i så fall...
Hjälp!? Vad tror ni, själv har jag inte hållt på med avel förr så jag tänkte bättre att fråga de som har mer erfarenhet...
Ringde till betäckningsstationen jag varit på och jag skulle få komma och kolla henne nästa vecka. Hon sa att de varit med om båda delarna, alltså de som visat brunst och fortfarande varit dräktiga men även de som resorberat... men att det är inte särskilt vanligt att de resorberar efter 45-dagars kollen utan det brukar oftast vara innan i så fall...