Dräktig katt

M

miss_strandberg

Upptäckte för några veckor sedan att en av mina katter börjat bli tjock om magen. När jag kom hem i kväll så var det blod i hela lägenheten, efter ca en halvtimme så kom första ungen. Saken är den att pappan hann fram till ungen först och åt upp den, kvar fann jag bara en blodpöl.
Är det normalt att dom gör så?
Har någon något tips att ge?
Kan tillägga att jag har flyttat den andra katten till ett annat rum så kattmamman ligger själv i sin bädd.

Sv: Dräktig katt

Jag vet inte om jag hört talas om att hanen äter upp sina egna ungar, däremot är det inte ovanligt att okastrerade hanar har ihjäl ungar som inte är deras.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar