Sv: Döv/Hsk

Ja just det där Ge chans och utmaning. Vi skall inte väl vara Rädda prova oss fram..Det gäller för mig också leva i Hörandes samhäll.. Där får jag skutta runt och göra mig förstått också...
Man kan inte sitta bara och nicka brevid. DET är ju att söka fram.
Och försöka..
I början vissa människor kan vara stela och osäkra.. Vissa är födda med " sin vighet" * :D och vågar testa sig fram..

Idag blir fler folk som är intresserad av teckenspråk och vågar pröva sig fram..
väntar bara att det blir fler inom Ridsport.... alltså instuktör och tränare Våga.. och...kommer med sin kroppspråk och teckenspråk.
Jag var på kursen en gång i Strömsholm Vulk/ulk..DÅ många va me och frågade visst hur klarar döv/hsk hästar när de rider ute eller så Visst kan vi hantera hästar.. Vi lär känna " vår " häst beteende och hästar är inte väl dumma heller de vet om vi inte hör eller har den lilla handikapp ( hörseln) Okunskap finns ju runt om folk..
Men De har inte tänkt hur det kan fungera.. Men vi alla folk utvecklas ju hela tiden... :rofl:

Håller med dig.Man blir ett med sitt djur ju mer tiden går och lär sig avläsa varandras kroppspråk så tydligt.Många fråga mig hur det är för min sambo att köra bil.Jag svarade att han som många andra döva/hsk har ju utvecklat en mycket starkare ,bredare syn...jag tror du förstår hur jag menar,Jag tränar på att se vidare vilket jag än idag klarar bäst i sadeln när jag tex hoppar.Men när jag går samtidigt som jag pratar med min pojkvän, ja jisses jag vet inte i hur många stoplar jag gått in i elr hur mycket folk :rofl: jag snubblat på.
E verkligen tränings sak.Alla utvecklar tror jag något av sina egna sinnen lite mer än de andra vi har.När man har häst och är döv/hsk är det inget främmande för jag tror som dig i det här fallet redan långt tillbaka har plockat fram så mycket mod i andra sammanhang för att mötas i de hörandes värld.Gäller att vi ger samma intiativ för tanken är vell att man ska mötas halvvägs ;)

Ja där du krockar med stoplar och trampar på folk, Det är ju naturligt..*ler*... :bump: Vi behöver inte alltid flytta på oss,
De som går o pratar har ju lättare flytta än vi... Vi mest som behöver ögon kontakt.. Jag fick en gång stor blåtira i ögat o pannan en bulan, När jag pratade me en kompis i ute på stan..*ler* uh..Så man inte kollade vägar vart man går.. Vi var väl lite för djupa i diskussion.. *ler*..
JA när det gäller ridning,, Som du skriver när du hoppar.. och Samtidigt kanske du tecknar när du rider när du pratar med sin sambo.. Jag gör det ofta. DÅ min häst är " van". har ofta med mig 3G i skogen ritten DÅ hästen min har blivit van att telefon vibrar i fickan..*ler*..Ja vi Möts ju halva vägs som du säger..

:smirk:

Har PM:at dig.. KRAM...

hihi jag är inte så haj på det här....jag läste ditt mail igår som du skrivit o tänkte svara på det nu men hur hittar jag till mina egna mail*skratt*

Så nu har jag skrivit ett mail till dig me...kolla in på din hotmail för där har du lite bilder på mig o min förra häst
Kramar i Kubik :banana: // gullefjun :rofl:

Hej Gullegjun eller vad nu var det gullefjun? :rofl:

Kul se bilder sen . Skall skicka mina också.. senare..
Problem i Hotmail, Kunde inte öppnas där
Testar senare...

Skall dra iväg gratta Hästen min Fyller år idag blir 8 år.. Hum..
En liten blev stor.. :D .. Sen rider min tösen kl 15.30 idag i ridskolan..
Hon blir nog som morsan som jag :D

Hum Svårt hitta här hur man svarar eller så där. Lärt mig nu efter 1 år. hihi.
KRAM.. Hörs...Ha en skön dag...

Haha ja gullefjun heter jag ;) alltid lika kul när man loggar in
"tack för att du loggade in gullefjun" hihi

Då får du tecken sjunga "ja må du gnägga för mig" o gratta din häst på födelsedagen från mig :banana:
Ja jag hoppas mina mail kom fram...snart ha jag min 3g då kan du få se mina hästar när jag är ute i stallet.

Skicka massa bilder*nyfiken* ;)
Jag ska nog bara hem o ta det lungt idag. E sugen på att rida men det blir inte för imorgon....om det går.
Solen skiner här o gullefjun är på kanonhumör :rofl:
Ha en underbar dag o hoppas du får en rolig dag med din dotter så
hörs vi snart
Kramar i massor//

Hello!.. Tack för ditt mail.. Nu äntligen kunde man komma in och jag skall fixa fram mig och Min häst...

Ha det bra och Trevlig helg.
Kramar/ Mumin69 :rofl:

Tjolahopp :banana:
Ja detsamma till dig, Jag har ingen dator hemma men vi ses här elr på mailen i veckan. Ha en super härlig helg

Kram kram så länge :)

Hej gullegjun!
Hur är det??
Har du fått mitt mail från Hotmail.. :mad: Lite krånligt där.
Har rensat...
KRAM o ha en skön helg ;)

Hej mumin :) tur jag ha dig som piggar upp mig...har skrivit ett långt mail till dig...vill inte klaga utan kände jag behövde skriva av mig.... :crazy:

Många kramar Anna

Hej Anna! :)

Jo vill ju pigga upp dej. Det var kul att läsa.. *älskar ju mail*
Skickar dej Piggaupp pulver :D

Ta hand om dej nu och din Love...

Hörs. många varma Bamse kramar/ Mumin...

Hej på dig,jag har skrivit ett mail till dig.Usch hoppas du inte känner det jobbigt att läsa men jag blev inte antagen till skolan :cry:
Kram gullefjun

Förut var det inget glatt mail men nu kom ett bättre
Kramar i massor :banana:

"you got mail" my friend ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar