Dödsorsak???

caradan

Trådstartare
Min gammla pisse som bodde hos mina föräldrar dog idag. Han var 11 år och ganska överviktig
Han har varit slö och loj i ca 1,5 vecka men tvättat sig och ätit ngt så jag trodde aldrig att det var så allvarligt.

Idag så kom han hem efter att han varit ute så la han sig i buskarna och skrek då gick min mor ut och pratade med honom, det kom lite blod ur honom (urin el avföring vet ej) den så skrek han ett par gånger till innan han helt plötsligt

Jag fattar ingenting men har mina funderingar på njurarna???

Någon som varit med om något liknande???

På måndag ska jag ringa veterinären och se om de kan ha någon aning om vad det kan ha varit....

RIP
Svarten
*1993
+ 2004

Jag saknar dig redan

Sv: Dödsorsak???

caradan skrev:
Min gammla pisse som bodde hos mina föräldrar dog idag. Han var 11 år och ganska överviktig
Han har varit slö och loj i ca 1,5 vecka men tvättat sig och ätit ngt så jag trodde aldrig att det var så allvarligt.

Idag så kom han hem efter att han varit ute så la han sig i buskarna och skrek då gick min mor ut och pratade med honom, det kom lite blod ur honom (urin el avföring vet ej) den så skrek han ett par gånger till innan han helt plötsligt

Jag fattar ingenting men har mina funderingar på njurarna???

Någon som varit med om något liknande???

På måndag ska jag ringa veterinären och se om de kan ha någon aning om vad det kan ha varit....

RIP
Svarten
*1993
+ 2004

Jag saknar dig redan

Kan ju ha varit allt mellan himmel o jord. Min gravt överviktiga bondis fick jag ta bort för en vecka sedan drygt. Han var hängig i några dagar - lite vagt, men ändå inte så där jääätteallvarligt. Nå; pga min oro bokade jag veterinärbesök. Det visade sig att han hade groteskt höga levervärden vid blodprovet. De gjorde ultraljud dagen därpå och konstaterade att levern var helt paj. Kallade det leverförfettning o sa att det med störst sannolikhet berodde på övervikten. Han var 10 år......

(Vad gäller fetman hade jag gjort en hel del för att förhindra den, men han var jättesvår att få ner i vikt).

Sv: Dödsorsak???

Svårt att säga vad det kan vara.
Om man har lust och råd kan man låta obducera kisse, det är nog det enda som kan ge ett riktigt svar.

Liknande trådar

P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 527
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka