Dödskatten

Sv: Dödskatten

Men *suck* den här länken då?

edit: funkade visst inte heller... scrolla ner lite på sidan och klicka på kissen i högerkolumnen...

Djur överhuvudtaget, känner, och vet så mkt som vi människor inte vet, lr kan förstå. Synd att vi inte förstår djuren bättre.
Helt underbart iaf, att han finns där för dom, ända till slutet. Måste kännas tryggt och lugnande.

En sån sötnos! Men om det stämmer tycker jag nästan det är lite "skrämmande"... Vad är det egentligen jag sover med i sängen varje natt, liksom? Sådana tankar kan jag få ofta. Vi antar så mycket om våra djur, men vad tänker/känner DE egentligen?

Låter helt underbart...

Ja djur känner ofta på sig saker man som människa inte vet,min osociala katt som brukar skita i allt och alla,hoppade upp i mitt knä och ylade i högan sky strax innan värkarna började när jag skulle få sonen,så har han aldrig gjort innan...djur är helt fantastiska

Läste den artikeln i metro i fredags, och har sparat den på min anslagstavla! :D Tyckte den var så intressant! och det är så fint, man blir alldeles varm i själen!

Någon professor trodde att det var en biokemisk förklaring. Det vill inte jag tro på. Enligt mig är det ett paranormalt fenomen.
Vill tro det iaf. ;)
Jag är iaf övertygad om att djur har djupare sinnen och förmågor än vi. Det finns det till och med bevis för ju.

Varför? När jag blir gammal och ska dö ser jag mycket hellre att en katt sitter hos mig när jag dör än en uttråkad sommarjobbare:devil:

:bow: helt rätt :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Katten är ju söt, så det är ju inte det liksom. Snarare den saken att ett levande väsen att föutspå en människas död. Tänk om den tar fel liksom. Tänk vad tungt det skulle vara för patientens familj, eller tänk om den börjar ty sig till nån personalen. :crazy:

Min mamma jobbar på bäddavdelningen på ett åldringshem, dvs dit de åldringar som är i det sämsta skick kommer. Det fanns en katt på avdelningen under några år. Men den katten var allt annat än omtyckt. Eller, pressen gillade den, det sprang journalister runt på hemmet och gjorde muntra reportage om gamlingarna med katten i famnen. Sanningen var dock att ingen av gamlingarna gillade katten, den var mer vild än tam och kissade i alla hörn, vilket gjorde att personalen hatade den.
Så katt på sjukhus/åldringshem låter säkert gulligt för djurvänner i teorin, men i praktiken funkar det nog sällan på normala anstalter. :(

Varför sätter man en vild katt på ett ålderdomshem?
Jag tycker idén med djur bland äldre är en jättebra. De är ett utmärkt sällskap, sen får man ju se till att välja rätt katt till rätt ställe. Låter inte genomtänkt med den katten du pratar om.

Vi hade katt på en avdelning, och det funkade utmärkt! Men jag håller med Yoggi, varför sätter man en "vild" katt på ett ålderdomshem istället för en katt som är kelig, lugn och rumsren?

Och katten som förutspår död tycker jag är jättefin! Men så konstigt är det inte, då kroppen förberedersig för "avfärd" en bra stund innan det sker, och det förändrar både lukt och "känsla" runt personen, mycket lättare för djur att uppfatta än för oss människor. Uttrycket "biokemiskt" ger jag inte mycket för, då kropp och själ hänger ihop. Det stämmer säkert, men jag tror fortfarande att det är "more to it", då allting ska vara så "bevisat" i vår värld, och allt annat kallas "paranormalt". Jag tror att allt är naturligt, men inte allt går att bevisas med de medel och mått vi har idag. Och vad mig angår så behöver det inte bevisas heller, det räcker väl att veta...

Jättefin historia, och jättefin katt! Vilken trygghet!

(Men idiotin i påståendet att patienterna själva inte märker något då de är svårt sjuka har jag svårt att ta till mig! Sinnena sitter kvar längre än vad som märks, och att patienterna inte skulle "märka något" är rena dumheter!)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
898
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
187
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama