Död undulat

T

Tican

:(

Barbie och Örnie köpte jag i söndags i en djuraffär, Barbie den lugnare och Örnie skrajsnare och livligare. Igår eftermiddag/kväll satt Barbie på golvet, men åt på en hirskolv när jag bjöd henne och verkade pigg, men hade burrat upp fjädrarna. Vid 12 idag var hon fortfarande på burgolvet och hade fjädrarna likadant, och verkade lite hängig och svajig. Ville inte äta, men hon har tackat nej förut, så jag reflekterade inte så mycket över det. Tänkte att jag får väl ringa veterinären om det håller i sig. Och nu när jag kommer in o hälsar på ligger hon död. :eek: :(

Vad var hon för sjuk, var det miljöombytet kanske? Hon verkade ändå ta det coolt, eller så var hon sjuk redan då. När jag tänker på det har Örnie ätit mer å så, men man vet ju aldrig, Barbie kanske åt mer å så när jag inte var där.

Vad ska jag göra? Mer än ringa djuraffären? Skaffa en ny direkt, så Örnie inte blir ensam?

:confused:

Gå till djuraffären och berätta vad som hänt. Hur länge har du haft fåglana?

En frisk fågel tar inte skada av ett miljöombyte, troligen var den sjuk eller så kan det ha varit inavel som är boven i dramat.

Gå till djuraffären och kräv att få en ny undulat! Det hade jag gjort. Köper jag ett djur på en djuraffär så förväntar jag mig att den skall leva längre än en vecka!

Hoppas det löser sig!

Drag kanske? dom är väldigt känsliga för de! om fönstret eller så varit öppet!

Drag resulterar i förkylning, vilket Tican förmodligen hade märkt.

Nejdå, inget drag alls typ.

Mamma ska ringa idag, vi åker nog dit snart igen.

Får man vara nyfiken och fråga hur det går? Fick du någon ny undulat och vad sa dom på djuraffären??? Jag är nyfiken som vanligt :angel: :cool:

hahaha men gud inte fan dör de av drag.

tican, fan va tråkigt gumman :( å du som längtat så

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 973
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila