Djur till Island?

N

ninni_

Hästar får man ju inte ta in men hur är det med andra djur? Tex hund och kanin?

Sv: Djur till Island?

Vet inte hur det är nu, men hade en kompis som skulle flytta tillbaka till Island och ta med sig katten. Det var tillåtet, dock med karantän på 8 veckor (tror jag det var). Varje vecka kostade ca 1000 SEK. Det var även karantän för hundar. Detta kan ju ha ändrats då det gått några år.

Sv: Djur till Island?

Jepp det får du (bor själv på Island). Men det finns en karatärn där djuren ska vara i en tid, det heter Hrísey. Men inom närsmate framtid ska tiden troligen kortas ner eller så kommer stället att flyttas även nära Reykjavík. En kvinna som jag känner arbetar just nu i at bygga upp dom nya reglerna.
Jag hoppas att det ska läggas ner. Vi har rean fått alla smitsjukdomar som alla andra länder och är det på dessa veckor (mins ej hur många tror att det är 4) så tar dom bara 1 test!)
Sen bli4r det ju mycket biligare då för mej att flytta in snygga katter ;)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
529
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.