Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har tänkt på samma sak, och risken att det åker in i ögat.Det verkar vara väldigt trendigt att hänga diverse gosedjur och lyckoänglar på hästarnas grimma och träns? Hur bekvämt kan det vara för hästen med en stor nalle dinglande vid huvudet?
Hänger ni dit en massa extra saker på era hästar, vad tycker de om det?
Har aldrig sett det på grimmor, men ett gosedjur på ett träns eller två har jag sett under tävling. Jag tänker så länge det inte är något skarpt, hårt eller något som skymmer synen så kan det fungera. Så länge det inte dinglar i ansiktet på hästen, kanske sy dit ett gosedjur på nackstycket? Men jag är inte den som har lycko-gosedjur och dylikt till och börja med.Det verkar vara väldigt trendigt att hänga diverse gosedjur och lyckoänglar på hästarnas grimma och träns? Hur bekvämt kan det vara för hästen med en stor nalle dinglande vid huvudet?
Lyckoängel får man nog ha i dressyr, den tar ju ingen plats?Har aldrig sett det på grimmor, men ett gosedjur på ett träns eller två har jag sett under tävling. Jag tänker så länge det inte är något skarpt, hårt eller något som skymmer synen så kan det fungera. Så länge det inte dinglar i ansiktet på hästen, kanske sy dit ett gosedjur på nackstycket? Men jag är inte den som har lycko-gosedjur och dylikt till och börja med.
Får man ha det under dressyrtävling? Har bara sett det under hopptävling, på ponny. TR är väl ganska strikt.
Så där hade dottern också tills grimman gick sönder. Våra går dock heller aldrig med grimmor i hagen. Förstår inte de som måste se svart i allt bara för de själva inte skulle ärligt talat. Som någon ovanstående skrev. Det är helt harmlöst.Typ såhär?
Haflingern bryr sig inte alls. Möjligen hon skulle märka den om hon ruskar på huvudet.
Hon har grimman på sig när hon är uppbunden, till och från hagen och på promenad. Hade inte satt något gosedjur på tränset eller om hon haft grimma i hagen.
Visa bifogad fil 147494
Nä man märker nog om det stör hästen och då är de ju bara att plocka bort den.Så där hade dottern också tills grimman gick sönder. Våra går dock heller aldrig med grimmor i hagen. Förstår inte de som måste se svart i allt bara för de själva inte skulle ärligt talat. Som någon ovanstående skrev. Det är helt harmlöst.
Nej, jag har inte saker hängande på hästens träns eller grimma, dottern har dock haft det på sina hästar i perioder. En "lyckoängel" i form av en dödskalle på stoets tävlingsträns hängde med i många år, den var väldigt liten (som väl alla "lyckoänglar" är?) och störde inte det minsta (tro mig - den hästen hade tydligt informerat sin ägare om något hade stört henne! ). Valacken har haft ett litet gosedjur hängande i grimman tills ringen den hängde i gick sönder. Han hade ju bara grimman vid uppbindning och till o från hagen (aldrig grimma i hagen) och jag tror knappt han noterade den. Jag tycker det hela är ett icke-problem.Det verkar vara väldigt trendigt att hänga diverse gosedjur och lyckoänglar på hästarnas grimma och träns? Hur bekvämt kan det vara för hästen med en stor nalle dinglande vid huvudet?