• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kangaroo
  • Startdatum Startdatum
K

kangaroo

Hej!
Vad kul det är att anmäla och anmäla och inte komma med till start. Mitt sto som jag leasar har gjort 2 starter i karriären men kommer ändå inte med. Nu har jag kollat på några lopp som det är autostart på, problemet är att hon aldrig tränat med startbil, vad göra? Chansa att anmäla och hoppas att hon grejar det galant om hon skulle komma med i ett sånt lopp? Jag hinner nog inte träna startbil, vad hade ni gjort?

Fia

Startbil

Jag vet hur det är...frustrerande. Men , jag hade nog bara anmält och sett till att vara i tid på banan och låta henne göra några provstarter bakom bilen. Jag har hittills aldrig haft problem med det. Man måste juinte ladda för fullt bakom bilen i första starten. Har du bara en vettig kusk så brukar det fixa sig.

Re: Startbil

Hej!
Får man träna bakom startbilen på tävlingsdagen? Hur funkar det, är det precis innan tävlingarna startar? Kan man be kusken eller är det jag :eek: som får träna henne på tävlingsdagen :confused:

Fia

Re: Startbil

Hur jag hade gjort beror helt på hur hästen är... hoppas på bakspår kanske???

Man får träna på startdagen, det står i programmet när bilprovstarten går. Det brukar vara en ca 1 timme innan första loppet, t ex på Åby på lördag går den 12.00, första start 13.10. Om du är van att köra kan du ju göra det själv men jag skulle föredra att kusken som ska köra i loppet provar bakom bilen, då blir det ingen överraskning för någon.

det går att träna startbil provloppsdagar.Det brukar vara snällas mot hästen att ta det i lung och ro.Det måste ju vara bättre att starta med förhoppning om en plac än att hon ska bli rädd och galoppera bort sig.

Det låter lite konstigt att hon inte kommer med om hon bara har gjort 2 starter,,uppanmäler du ?

Hej!
Jag vet inte om det är konstigt att hon inte kommer med trots bara två starter men tråkigt är det. Jag anmäler till lämpliga lopp för hästar som inte sprungit på sig en massa pengar. Det sägs att det brukar bli lättare denna tiden och jag brukar kolla anmälningslistorna och det verkar som om det lättat lite. Jag ska iallafall prova anmäla till ett lopp med autostart, någon gång måste ju vara första. Jag hoppas att kusken är förstående och hjälper mig och hästen.. :angel: ;) Min dam är klok så jag hoppas att det går bra. Brukar det vålla stora problem?

Fia

hej träna bara innan tävlingarna,,,först bakspår och sen framspår.Det brukar gå bra att dom kör 2 ggr med bilen.,,,lycka till. :banana:

Jag tror att det går bra att anmäla även om hon inte startat med auto förut. Se bara till att vara med på en provstart med bilen innan loppet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar