Diarre´vad kan man göra?

A

Ancor

En häst i stallet har en väldans diarre´, som inte ger med sig. Troligtvis beror det på höet, som vi vid förra leveransen fick lite "kraftigare" liksom. Vi ger henne Mag & tarm pulver, men det verkar inte hjälpa nämnvärt. Kan man ge något annat som stabiliserar magen?

Sv: Diarre´vad kan man göra?

J_e_n_a skrev:
En häst i stallet har en väldans diarre´, som inte ger med sig. Troligtvis beror det på höet, som vi vid förra leveransen fick lite "kraftigare" liksom. Vi ger henne Mag & tarm pulver, men det verkar inte hjälpa nämnvärt. Kan man ge något annat som stabiliserar magen?
Hej, har ni hö eller hösilage. Jag tycker det låter konstigt att diarrén skulle bero på nytt hö. OM ni har hösilage, ta bort det, ta bort allt kraftfoder och ge endast hö. OM ni har hö, ta bort kraftfodret. Ge fri tillgång.

Sv: Diarre´vad kan man göra?

vad ger ni för något utöver hö?

på ridskolan var det problem med ett sto (4 ägare på 2 månader, 4 olika foderstater = kaos!) efter 3 månader på enbart hö och krafftpellets (ingen betfor, inga morotsbitar, inget knäckebröd, INGET annat) så var hon stabil i magen..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 392
Senast: monster1
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 713
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama