Diarré, vad göra?

M

mor_anna

Kissen har haft diarré i ett par dagar nu. Vad kan jag göra för att lindra detta om det inte blir bättre snart?

jag hade ett liknande problem; ringde agrias telefonveterinär o han sa att de brukar rekommendera kokt fisk + kokt ris i 7-10 dagar. efter ett tag kan man övergå till den vanliga maten, tillsammans med fisken (tex blött torrfoder till). "övergången" ska ta en vecka eller så. idag ska mina kissar få torrfoder efter fisk-kur sen i lördags. från måndag eller så blir det bara torrfoder.
lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa En av mina katter har fått diarré. Jag vet inte vem av dem, men det var i lådan igår kväll och idag när jag kom hem. Hur hanterar jag...
Svar
1
· Visningar
568
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka