Det stinker!

ASKAPLASKA

Trådstartare
Är precis hemkommen från de djupa bergsbyarna i Turkiet. Där kan jag ju säga att det luktade både det ena och det andra. Folk lever fattigt och enkelt och det är mycket kallt och fuktigt och man eldar det man har, även i de något större städerna, alla verkar fulelda i en plåttunna med hemmagjord skorsten mitt i köket.
Avloppssystemen är väl inte riktigt som de ska heller och det märks ju också på lukten ibland.

Vad som dock förvånar mig är när jag kommer hem (bor på landet 5 mil utanför en större stad i Sverige) är att det stinker ännu värre här!
Rapsåkrarna (tror jag det är) är vedervärdiga i år, beror det på lång, mild höst och nu töväder?
Och det eldas! Fuktig ved, plast och Gud vet vad, allt verkar åka in i kaminen! Nån bonde eldar gödsel, en annan gamla rishögar med tillhörande bildäck och annan bråte. Det känns som att bo i ett U-land:crazy:
Är detta verkligen okej? Trodde vi kommit lite längre i vårt tänk i det här 'moderna' landetO_o
Självklart svårt att sluta odla raps då, det förstår jag men fy vad det stinker i år!

Sv: Det stinker!

Hehe, tack:D

Kom förövrigt nyss till jobbet och här luktar det gamla sopor. Fräscht. Verkligen.:meh:

Elda däck? Den bonden hade nog fått sura blickar/kommentarer från grannarna... Elda ensilageplast är illa nog! Tack gode gud för panten!

Sen har vi en självutämnd polis här som anmäler allt som potentiellt skulle kunna vara olagligt. IFALL det skunna vara så att någon inte har tillstånd att bygga farmartank. IFALL korna eventuellt skulle kunna vara misshandlade eftersom de råmar. IFALL det skulle kunna gå att stämma någon för att denne kört fel in på hans och grannens uppfart med dålig ljuddämpare (intrång, miljöstörning, äska om ersättning för slitage på vägen). Som bonus har han inga hämningar att skälla ut folk som gör "fel". Målar huset med fel sorts färg eller så. (Han har inga betänkligheter mot att smyga in i grannarnas trädgårdar och kika in genom fönster, dörrar till ekonomihus och liknande för att hitta "fel...").

Jag vet inte om han fått rätt någon gång. Men åh vad han skulle älska att ha det! :D

Ni skulle kanske kunna skaffa en sådan?

Gödselpanna? Näru, här eldas det direkt på backen:wtf:

Moiran: jag lånar gärna er självutnämnde polis ett tag:D

Jag lånar mer än gärna ut vår polis. Helst ser jag att nån av er tar honom på foder på livstid...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka