Jag såg det här på svt.play och tog illa upp! Jag har ju tänkt att dressyrtävlingar borde förbjudas, särskilt på högre nivåer, då man inte kan vara schyssta mot hästarna. Men även kommit ihåg att det, när jag var ridskoleunge, var skandal med att man barrade hopphästar. Men sen tänkte väl hopphästryttarna om och nu verkar de flesta hoppa hästar, som vill hoppa!
Men så nu såg jag detta och kände "Men vad Fasen?!"(Ja, egentligen något värre än "Fasen" men jag försöker uttrycka mig korrekt här på forum).
Att varför gör de så?! Lura stackars hästarna?! Att skall det vara en kul grej, eller vaddå? Jag tycker inte att hindret är okej, så vida inte de tävlande fått förhandsinfo och kunnat, i lugn och to, träna sina hästar på detta innan. Just att det syns dåligt, tycker jag att är uselt! Annars tycker jag att det är kul med hinder som ser roliga och annorlunda och färgsprakande ut, men just detta ser jag bara som att lura hästen...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...rar-ponnyerna-pa-sm-i-sundsvall-latt-att-riva