Det här med hals på täcket

_Peplis_

Trådstartare
funderar på att investera i ett täcke m hals från exklusiv, men frågan är. Behöver man verkligen denna hals? (täckena blir ju ganska mkt billigare utan hals!)
Innan halstäckena kom klarade ju sig alla fint utan, visserligen har jag planerat vinterklippa hästen även på halsen..men förra året gick hon utan halsdel och det fungerade bra, visserligen fick hon lite mer päls där fortare än där hon var täckad... Men kvittar det eller hur upplever ni det som har hals på era utetäcken?

Jag har halstäcke på mitt ena vintertäcke men det har jag bara haft på när vi var tvungen att total klippa hela hästen pga eksem :crazy: men jag hoppar helst över det, dels för att de inte sitter säkert bra, de glider runt och håller på

Ja, jag tycker att det behövs! Iaf om man tänker ha hästen ute mer än nån timma. Alla mina vintertäcken är med hals, klart att hästen fryser där också.

Om man klipper sin häst tycker jag man ska ha på halsen också när det är riktigt kallt. Min häst får tillbaks vinterpälsen direkt så jag täckar eftersom jag vill slippa det också..

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 934
Utrustning OBS!!! Detta är ingen annons! Vill bara ha hjälp på vilka märken som kan fungera. Jag är på jakt efter ett fleecetäcke i storlek 135...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Sirap
·
Utrustning Har problem med att min häst får manen avskavd, både av själva täcket där det ligger an mot manken, och så av halstäckena blir det ju...
Svar
13
· Visningar
3 227
Senast: Calluna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka