Det här med alternativbehandling

mandalaki

Trådstartare
Jag är en superskeptiker och "tror" inte på mycket. Icke desto mindre - har man en plågsam sjukdom är det lätt att gripa efter halmstrån. Det har jag gjort nån gång. Jag trodde inte på behandlingen men var beredd att pröva. Om den hjälpt hade jag inte trott på den, bara konstaterat att Gud så skönt. En annan behandling trodde jag mer på men den gav bara lindring i stunden så den la jag ner.

Nu blev jag nyss erbjuden ett nytt halmstrå av en kollega som också är skeptiker. Men hon upplever lindring i sin värk så jag tänkte att tja, jag kanske skulle testa. Jag behöver ju inte dra några stora växlar på det, får jag lindring så får jag lindring.

Kollar behandlarens sajt och han säger sig behandla ungefär det som de flesta i kvackeribranschen ger sig på:

* utbrändhet
* pisksnärtskada
* värk i kroppen
* allergier
* onda knän
* golf- och tennisarmbåge
* energimässiga problem såsom energilöshet och utmattningssymtom
* mag-och tarmbesvär
* andningsbesvär
* huvudvärk och migrän
* bita ihop/gnissla tänderna
* muskelbesvär
* fotbesvär
* rygg- och höftbesvär
* sömnsvårigheter och -besvär
* fobier

Inget konstigt alltså, jag blir inte avskräckt. Och pluspoäng för frånvaron av "chakran" osv.

Men så kommer det, efter den där listan:

Jag utför även avstörning av hus.

Alltså varför måste de bara? Jag blir så full i skratt. Och vad är ens avstörning - av hus?

:rofl:

Men om det nu är jordstrålning som ger dig dina besvär, då? Då får du allt så du tiger!
Fast det verkar riskfyllt.

Behöver du störa av på något sätt, så anlita någon som har lång och stor erfarenhet av många olika energier och avstörningsmetoder eller elsaneringar.. Vi har sett avstörningar som gjort saken värre! Testa ev. gjord balansering / avstörning så att du reagerar positivt. En bra metod är t. ex. kinesiologi/muskeltest av någon som är duktig på det. Auramätning av flera auror är en mer noggrann metod. . Uppföljning är viktigt! Välj helst en avstörningsmetod som gör att du kan backa tillbaks till det ursprungliga om det inte skulle kännas bra. Be den som ev. stör av eller ber dig byta sovplats att berätta om vilka reaktioner du kan få och bör vara beredd på. Känn alltid efter hur det känns.

Man vill ju inte bli värre!

Jag utför även avstörning av hus.:rofl:

Ett par lyckade exempel:
IMG_8598_1.jpg

tinfoil.jpg

Behöver du störa av på något sätt, så anlita någon som har lång och stor erfarenhet av många olika energier och avstörningsmetoder eller elsaneringar.. Vi har sett avstörningar som gjort saken värre! Testa ev. gjord balansering / avstörning så att du reagerar positivt. En bra metod är t. ex. kinesiologi/muskeltest av någon som är duktig på det. Auramätning av flera auror är en mer noggrann metod. . Uppföljning är viktigt! Välj helst en avstörningsmetod som gör att du kan backa tillbaks till det ursprungliga om det inte skulle kännas bra. Be den som ev. stör av eller ber dig byta sovplats att berätta om vilka reaktioner du kan få och bör vara beredd på. Känn alltid efter hur det känns.

Äsch, jag kan komma ner med scintillometern och mäta lite i din lägenhet. Den skrämmer säkert bort onda andar eller så :D Jag är dessutom billig, jag nöjer med resan tor :p

Och ja, vi har ju diskuterat det tidigare och har ju inte riktigt samma inställning till det övernaturliga ;) men det där är ju bara blaj :laugh:

När ska jag komma ner? :devil:

Edit: Förutom scintillometern kan jag ta med en röntgendiffraktometer och ett instrumentet som mäter magnetisk susceptibilitet också!

Läste lite slarvigt -Testa ev. gjord balsamering! :eek:

"Behöver du störa av på något sätt" - prova boxboll!

Äsch, jag kan komma ner med scintillometern och mäta lite i din lägenhet. Den skrämmer säkert bort onda andar eller så :D Jag är dessutom billig, jag nöjer med resan tor :p

Och ja, vi har ju diskuterat det tidigare och har ju inte riktigt samma inställning till det övernaturliga ;) men det där är ju bara blaj :laugh:

När ska jag komma ner? :devil:

Edit: Förutom scintillometern kan jag ta med en röntgendiffraktometer och ett instrumentet som mäter magnetisk susceptibilitet också!
Tss, behöver du andra verktyg än dina händer så är det bluff. Jag kan dock godta slagruta.

Oh. Jag kan göra en INSTALLATION. :love:

Jag blir sugen på att rulla in DIG i folie. Som en fin bit torsk som ska grillas typ.
Jag är ju enormt skeptisk. Men å andra sidan, jag har en fd kollega som är övertygad om att jag har ett GIGANTISKT chakraläckage (det väller ut, tydligen) vilket avhjälps genom att jorda sig; gå barfota.

Så- släng dojjorna på jobbet, dra på en batikklänning och jorda dig, människa!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka