Det börjar närma sig, igen.

Cilva

Trådstartare
Känns som att jag borde ta till alla sorters försiktighetsåtgärder för att det verkligen ska bli av den här gången (provlopp alltså om nån missat det :)) i stil med att inte gå under stegar, spotta över axeln så fort en katt närmar sig, göra korstecken i tid och otid, konventera till nån lämplig religion och annat liknande. :crazy:

Den här gången ska jag ringa kusk i tid (dvs imorn). Har kollat så att jag får låna sulky ifall kusken inte lånar ut. Hittade käken oxå (alla delar kvar). Klippt till nya underlägg till lindorna.

Nåt jag glömt? Vad har ni ALLTID med er när er häst ska starta? Borde jag ta med sårtvätt och bomull?

Får se hur det går den här gången.

Jag har alltid med mig typ ALLt när
jag åker iväg med hästen.
I fall att lixom, vad som helst kan hända,
helst har jag med mig dubbla saker oxå ;)
Alla kommer jämt till mig när dom
glömt nått, eftersom jag alltid har allt hehe

Så jag ska nog inte ge nått råd om vad man ska
ha med sig :smirk:

Har kollat så att jag får låna sulky ifall kusken inte lånar ut. Hittade käken oxå (alla delar kvar). Klippt till nya underlägg till lindorna.

Nåt jag glömt?

Sulky, käk och underlägg :confused:.....låter som om du glömt en hel del viktiga saker ;) :p.......utsäkta men jag kunde bara inte låta bli att retas :cool:

Du har säkert full koll på dig och din häst.Ofta finns det ju en shop på banan och vänliga människor som villigt lånar ut saker om något är glömt.

Ett tips om du inte tar betalningen via faktura är att komma ihåg "slanten" till kusken. Ett annat tips kan vara en stor termos med kaffe till dig själv och huvudvärkstabletter (men kom ihåg att inte kissa i boxen efter en Ipren ;) )

Jo den listan ska ju kompletteras en del. En detalj som jag tycker är bökig nu på vintern är täcken. Det är tillräckligt krångligt att fundera vilka täcken som ska med till ridhuset, ännu värre nu. :crazy:

Ett transporttäcke, inte för varmt och en filt/svetttäcke efter duschen. Mitt motto är att inte krångla till det.

Fortsättning på den bästsäljande följetongen: "Cilvas vedermödor för att få ut häståbäket i provlopp" Del 8738654

Har pratat med kusken idag, igen. Fortfarande inget svar på om hon kan köra, ska återkomma imorn, igen. Dessutom var hon inte säker på om det blir provlopp öht, ev river de banan. Alltså får jag ringa banan först på morronen imorn och sen ringa kusken.

Snart kommer jag att börja mummla osammanhängande om sånt bara jag (om ens jag) förstår eftersom jag kommer att blir vrickad av det här. :)

Dock finns det en positiv grej, jag får låna vagn.

Har du retat någon allsmäktig makt???

Lycka till med följetongen, jag har börjat drömma om provlopp. Som tur är är det inte så mycket som behöver organiseras. Men de få gånger jag tycker att jag ska köra provlopp får det gärna vara semester, våra ligger kl. 10.30 på torsdagar... Bra tid va?

/// ghost

snart kan vi ju börja vara nervösa tillsammans, jag ahr planerat provlopp 7 april... :crazy:
Fast det riktiga upplösningstillståndet infinner sig nog inte förrän 19:e april, då jag har planerat start!!! :eek:
Fast jag har det inte riktigt lika jobbigt som du, har en proffstränare som tar hand om mig... :crazy: annars skulle jag nog vara ännu värre än du... om jag ens skulle våga mig ut... :smirk:
Lycka till med bana och kusk!

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag är ju inte nervös... Vänta bara tills jag får igång nån av konvalecenterna och vågar mig på att köra lopp igen, då kan vi snacka nerver i stället... ;)

Nej, jag vet nog vem du menar... :p

/// ghost

oj då, tryckte visst på fel svarsknapp... :crazy:
till Cilva skulle det naturligtvis vara...

Jag börjar tro det, har nämligen inte fått tag i kusken idag. :crazy: Trots flera försök. Provar en sista gång imorn på morronen. Anmälan ska göras senast 12.00.

Annars blir det snabbjobb, med kompis den här gången.

Hur får man tag i en sån proffstränare, skulle behöva en. :)

Det är jobbigt för nerverna att ha planerat nåt och så blir det inte av. Snart skiter jag i provloppet och anmäler till kval direkt istället. Fast då lär det ju blåsa orkan el nåt annat lika trevligt. :p

ja, du verkar ha väldig otur med ditt provlopp...
hoppas du får tag på kusken nu!
Ja, "min" tränare är super! Jag hjälpte honom (gratis...) på helgerna ibland i 2 år, som tack sen så FICK jag min häst!!! :love: :bow: Sen hjälper han mig gratis med skoning och vissa snabbjobb mot att jag rider 2 av hans hästar ibland (som jag skulle ridit ändå, då jag tycker mycket om dom). Utan honom skulle jag aldrig klarat mig som travhästägare, har ingen koll på balans eller nåt sånt... :crazy:
Du får helt enkelt prao inne på travet :rofl:

Ja du, provlopp är nog inget för mig. Fick tag i kusken på morronen, tyvärr så kan h*n inte köra åt mig. :(

Finns dock en liten ljuspunkt. Träffade en kompis på bussen (vi ska åka in till banan och köra snabbjobb imorn kom vi fram till) och hennes släkting kör lopp så jag ska försöka få tag i honom och se om han kan köra. Det lär väl bli när det är torsdag mitt i veckan el nåt annat hemskt osannolikt datum. :crazy:

Det är bara att bryta ihop och gå vidare som Mark Levengood sa.

va tråkigt! kunde h*n inte ha sagt det från början så du kunde skaffat nån annan?
Min pålle tycker inte heller om provlopp... :crazy: För 2 veckor sen skaffade han sig ett hyfsat kronrandstramp (matte var så dum så hon löslongerade utan boots... :mad:), den senaste veckan har han skaffat sig 3 sår (fast ett var bara skrap) och dessutom trampat av sig en framsko... Skitkul! blir lika orolig varje gång såren kommer... ett tror jag det var en pinne som orskat, så jag var MYCKET nogrann med tvätt och det har inte ens svullnat!!! (sånt där fult "sticksår" på insidan av underarmen fram...) Idag trampade han ju naturligtvis sig IGEN när jag löslongerade (kunde ju inte köra eftersom han saknade en framsko...), trots boots. Ett ganska fult jack mitt på kotan... hoppas det håller sig! :crazy: Måste få tag i tränaren så vi kan sko honom, han kommer va helt galen nästa gång jag kör honom (har inte kört sen i måndags... :o), å jag som skulle köra ett rejält jobb i helgen... :(
Hoppas pållen din går bra i jobbet iaf!

Det tycker jag oxå. Det lät på kusken som att h*n kunde köra, därför försökte jag inte få tag i nån annan. Hade h*n svarat i telefon på torsdag hade det ju funnnits en chans att få tag i nån annan.

Fast jag vet inte hur jag skulle lyckats med det, var på LRFs länsförbundsstämma och fick smyga ut för att ringa.

Jag lyckades då med konsten att få ut hästen i provlopp iaf :angel: *retas med dig*

Hon funkade mycket bra, så tom kusken började prata om kval *hmm*

snart så kommer nästan alla jordens hemskheter att drabba henne och alla skador som går att få, infinner sig den dagen hennes namn står i programmet.....

Kvalet kommer nog att dröja ett tag då jag måste få ordning på leasingpapprena och jag själv kanske borde lösa ut licensen :angel:

Det är fuskigt, orättvist. :D Jag vill oxå!

Ja, börjar kusken prata om kval så måste hon varit bra. Min erfarenhet av kuskar är att de inte säger nåt absolut mer än nödvändigt. :)

Det där med skador och problem känner jag ju igen, hoppas bara att inte du oxå drabbas. :crazy:

Jag och kompisen har idag kommit på en annan plan. Hennes släkting skulle kunna köra min häst och nån annan kör kompisens andra häst i ett snabbare jobb istf provlopp. Då slipper vi åka så långt och jag slipper prata med fler kuskar (i onödan :crazy:).

oj, ska man kanske lösa ut licensen... :o :eek:
pappret ligger ju så fint i bilen... :smirk:
hur lång tid tar det ungefär innan jag står som tränare då för pållen? vill ju inte "tramsa" för mycket nu innan starten... :)
Har kommit på en bra idé nu, jag pratar med tränaren, kör in på måndag och så får han sko och köra ett banjobb med honom! :idea: :D
Roligt att din pålle var så bra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka