desinfektionsmedel

_Elly_

Trådstartare
till hinkar? Skulle behöva rengöra lite hinkar ordentligt och undrar vad som är bäst för det ändamålet? Ej något som kan ge karens om de får i sig. Ja man sköljer väl ur, men är lite nojjig och det är därför jag behöver det från början.:)

Sv: desinfektionsmedel

anvand gron sapa och en skurborste och skrubba hinken. Sen kan du ta bleach om du vill och doda alla bakterier.. men kom ihag att skjola hinken ett par ganger och anvand handen att "stryka sidorna" sa att det blir rent..

Sjalv kor jag bara med vanligt diskmedel/gronsapa och de blir som nya.. Ngt annat behovs inte..

Jag tänkte också på att skrubba med vanlig såpa först, men sen slog mig tanken att vanligt diskmedel kanske är ännu bättre? Såpa brukar kunna lämna en liten "hinna". Denna hinna (eller beläggning kanske är ett bättre uttryck) är ju toppen om man skurar golv, väggar etc eftersom man får en mer smutsavstötande yta, men kanske inte fullt lika bra när det kommer till kärl avsedda för livsmedel & driksvatten.

Jag skurar iaf alltid mina hinkar med hett vatten och diskmedel, skrubbar ordentligt med en hård diskborste (givetvis en ren sådan) och sköljer noga med kokt rent vatten. Hinkarna blir "som nya" :)

Kanske var fel ord, var lite osäker över det men jag vill ha bort eventuella rester av smärtstillande ur hinkarna.

Ja då hjälper inte desinfektionsmedel utan det är diskmedel, noggrann borstning o många sköljningar som gäller.
PL

Nojjiga jag skulle köpt nya hinkar och använt.
De gamla hade blivit "medicinhinkar" ifall man måste ge medicin fler gånger.

Vi har i mitt stall en speciell medicinhink där medicin kan ges utblandat med mat. Den sköljer vi ur och har på loftet när den inte används. För att ingen ska kunna ta fel. Står dessutom medicinhink på den. Fast i de flesta fall ger vi medicinen i en spruta utblandat med lite vatten.

Liknande trådar

Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 322
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 348
Senast: Cattis_E
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 262
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar