Denta Stix

Novelette

Trådstartare
Heej!
Nu är hon äntligen hemma lilla Nikita! :)
1074925.jpg

Jag knatade över till lantmännen o köpte en liten boll o så fick jag syn på Denta Stix för valpar...det kändes inte stenhård utan var ändå lite mjuk så jag tänkte att hon nog skulle gilla den...o det gör hon...hon är så upptagen med o tugga:)
Men så läser jag på förpackningen o så står det "Rekommenderas ej för valpaar under 4mån"....Nikita är 2mån...:crazy:

Ska jag ta den ifrån henne?
Varför ska inte yngre valpar äta sånt? Är det farligt?

Sv: Denta Stix

Vad är det för boll?

Valpar har valptänder precis som vi männsikor men jag tror inte det är nåt problem me bollen ha hunden under uppsikt så ska det nog gå bra, men förklara gärna va det är för boll

Mjölktänder mena ja givetvis de tappas runt 4mån kanske därför dom skriver som de gör

åhh en sån sötnos! :love:

tror att rekommendationen är för att hundarna inte behöver dentastixen före dom har fått riktiga tänder.. tror inte att det är något farligt.. men köp något för valpar och locka över henne till den prylen istället om det känns olustigt att hon äter dentastixen.. :idea:

Det är en Aqua Toy står det.

I nån sorts tyg.

Hon hade lös avföring inatt...tror nog inte dentastixen i den mängden var så bra...men hon mår fint ändå.

Tror jag sparar resten..:smirk:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar