Den viktiga leken

TantAgda

Trådstartare
Jag letar efter instruktör som har antingen föreläsning eller kurs i "lek med hund".
Jag vill lära mej att leka och belöna med lek på ett sätt som främjar lydnadsträningen men även relationen mellan mej och hunden.

Har ni några tips på sådana personer? Har ni egna erfarenheter av att träna för dom är det ett plus förstås men inget måste.

Kan tyvärr inte åka hur långt som helst så får nog sätta gränsen på 40mil från smålandskusten ;)

Sv: Den viktiga leken

SWDI kör kurser med lektema, men de ägnar sig inte åt lek med tanke på lydnadsträning.

Klickerklok kör en hel del belöningskurser och sånt, och de har ju lydnadstänket med sig. Kolla med dem? De har ju både kurser hemma, online och ute på plats hos folk:)

Sv: Den viktiga leken

Tack för tipsen!

Tobias Gustavsson från SWDI kommer till mina trakter i feb och har föreläsning på temat men jag jobbar då tyvärr. Ska kolla upp dom lite mer!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 571
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 085
Senast: Marje
·
Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024