Den perfekt skodda hoven.

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

lindgreen

Hur ser en perfekt/bra skodd hov ut enligt er? Lägg gärna upp bilder.
Bilder på hovar som skos annorlunda på något sätt är också välkommet :D

Sv: Den perfekt skodda hoven.

Oj det måste ju vara väldigt svårt då detta är individuellt från alla olika hästar utifrån vad de har före behov utav skoningen, så jag tror inte det finns en generell perfekt skoning. Sen finns det ju skoningar som är snyggt gjorda osv...Ska bli intressant och se vad ni andra säger.

Oj det måste ju vara väldigt svårt då detta är individuellt från alla olika hästar utifrån vad de har före behov utav skoningen, så jag tror inte det finns en generell perfekt skoning. Sen finns det ju skoningar som är snyggt gjorda osv...Ska bli intressant och se vad ni andra säger.

Jag tänkte mer vad man själv tycker är den "perfekta skoningen"
Eller en "vanlig" skoning på en "vanlig" häst med "vanliga" behov och hovar tex :P
Ja, känns som en intressant tråd, om tillräckligt många blir intresserade :D

Kan ta kort i helgen på mina och visa, jag tycker de är bra skodda sett ur hästens perspektiv. En ponny skodd med vanliga ridskor, en travare med tåöppna framskor och kilsulor+järnskor bak.

Om man går in på Svenska Hovslagarföreingens hemsida så finns det en länk längst ner på sidan som går till hur Svensk standardskoning ska vara utförd. Men som andra har nämnt så är det från hov till hov hur skoningen bör utföras.

Om man går in på Svenska Hovslagarföreingens hemsida så finns det en länk längst ner på sidan som går till hur Svensk standardskoning ska vara utförd. Men som andra har nämnt så är det från hov till hov hur skoningen bör utföras.

Okej tack, men detta var mest så att många andra bukefalister också kan ta del av :) Min ena häst specialskos och den andra är för tillfället barfota, så för dom spelar det ingen roll :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 588
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka