Blandrastik
Trådstartare
När jag tränar hund så delar jag det färdiga momentet i små delar och tränar de olika delarna för sig. För en utomstående kan det säkert se märkligt ut när man fokuserar på bara en liten del i t ex sökträning. Jag ber dig sitta på huk med ryggen mot min hund, hållandes en bit trädgårdsslang i handen. Låter långt från sökhunden som kommer rusandes in mot sin förare med sökrullen i munnen för att markera att den hittat en människa i skogen.
Jag skulle vilja dela upp dressyrmomenten i delar på samma sätt. Men jag fastnar lite. Tänkte vi kunde hjälpas åt. T ex bakdelsvändning, öppna, sluta eller skänkelvikning. Du ska alltså dela momenten i små delar och träna på varje moment för sig.
Men vad blir mittendelen på en bakdelsvändning? Början borde ju bli, samla skritten, gå fram, samla skritten gå fram.
Sen kanske; gå rakt fram och ställ samtidigt, räta ut, gör om.
Vidare: Kanske bara förflyttningen i sidled?
Sen öppna osv.
Jag skulle vilja dela upp dressyrmomenten i delar på samma sätt. Men jag fastnar lite. Tänkte vi kunde hjälpas åt. T ex bakdelsvändning, öppna, sluta eller skänkelvikning. Du ska alltså dela momenten i små delar och träna på varje moment för sig.
Men vad blir mittendelen på en bakdelsvändning? Början borde ju bli, samla skritten, gå fram, samla skritten gå fram.
Sen kanske; gå rakt fram och ställ samtidigt, räta ut, gör om.
Vidare: Kanske bara förflyttningen i sidled?
Sen öppna osv.