Defekt rhinotäcke

BernT

Trådstartare
mitt ganska (köpt i oktober) nya rhinoplus täcke (200g) har jättekonstig fyllning. Det är liksom veckat och klumpat. Inget av mina andra hwtäcken (har både rhino, Rambo och amigo) är så utan där är fyllningen slät. Är drt ett tillverkningsfel som bör reklameras? Isåfall blir det ännu "roligare", en tillfällig hagkompis (får inte gå med min längre!) har bitit sönder täcket, finns 2-3 småhål och ett större (som en 5krona) och där på det större hålet har det även gått sönder på insidan :( antar att dessa hål kommer göra att jag inte kan reklamera, trots att stoppningen var konstig redan innan, har funderat på att reklamera det ett tag och nu ikväll när jag skulle limma de trasiga så kände jag ju ordentligt hur fel fyllningen är. Täcket ligger heller inte still utan det känns som innertyget är för stort för yttertyget så det glider bara omkring. Bläää :/ aja vad tror ni? Reklamera eller är det bara att slänga och köpa nytt?

Sv: Defekt rhinotäcke

Hade gett reklamation en chans, mitt gamla Rhino täcke har också flera småhål, och en lite längre reva - typ 10 cm - efter en jobbig hageskompis, detta har inte påverkat fyllningen alls. Fortfarande jämn och slät i fyllet. Detta har hållt sig så i allafall 4 år efter skadorna, så att påstå att det skulle förstöra fyllet hörs konstigt ut. Butiken förlorar heller inget på en reklamation ;)

Aha okej ska ge det ett försök då. Ska fota skadorna och ha med i reklamationsmailet så kan de ju svara direkt på om det går att reklamera eller ej. För visst ska inte fyllningen vara så? Ligger massa fyllning ihoptryckt bak vid svanslappen tex.

Nej, fyllningen ska absolut inte vara så, det känns ju som om att fyllningen är lös/har lossnat utifrån vad du beskriver. Och visst, det kan man ju uppleva på endel äldre billigare täcken att fyllet klumpar sig, men inte på ett kvalitetstäcke.. Som sagt mitt Rhino som jag nämnde över blev väl köpt 05 om jag inte minns fel, varit i bruk varje vinter sen dess, och där har fyllningen inte klumpat sig. Det är också tvättat efter revorna/hålen kom, har dessutom ett Amigo stalltäcke som också fått stryk på något sätt som lett till en ganska stor reva i yttertyget, utan att det gjort någon märkbar skillnad på resterande fyll (fyllet i revan försvann) så, nej, det ska inte vara så..

Okej, tänkte på en till sak, du vet det glansiga innertyget, det kan man ta tag i och lyfta liksom 50-60 cm utan problem :/ det kan jag inte göra på något annat täcke, för där sitter innertyget liksom fast så att man kan typ nypa tag i lite tyg men inte lyfta det. Det om något måste ju vara ett tillverkningsfel? Och innertyget är så löst över hela täcket, det är alltså inte bara på ett ställe. Och det är bara självs tyget som följer med i lyftet, inte stoppningen.

Senast ändrad:

Hörs konstigt ut att du kan lyfta det så mycket, har för mig att det är lite löst, men inte så mycket.. Kan ta o känna efter på mina i morgon om jag kommer ihåg ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka