De Laval elaggregat

simpan

Trådstartare
Behöver lite hjälp, känner mig som en korkad bimbo :angel:

Det är så att jag just fått hem ett elaggregat av märket De Laval. Det är ett sådant som går på batteri och jag kan för mitt liv inte klura ut hur man gör för att ladda batteriet.... :o

Har sedan tidigare ett batteriaggregat men till det har jag ett bilbatteri och det är ju solklart hur det ska laddas men detta "monster" har sitt batteri inbyggt (ja, det går ju att ta ur förstås om man verkligen vill).
Det enda som kommer ur batteriet är två trådar (+ och - om nån missat :smirk: ). Dessa två trådar skulle man ju kunnat koppla till batteriladdaren om det inte vore för att de var försedda med nån snillrik grej som gör att de endast passar aggregatet och inte kan kopplas till något annat. Det sitter nån sorts plastgrej ytterst och det är garanterat inte tänkt att man ska mixtra och ta bort plastgrejerna. Det finns alltså inga "vanliga knoppar" att fästa laddaren på som det gör på bilbatterier och sladdarna går inte heller att koppla till laddning. MYSKO!!

Så, ni som har sådana här aggregat, hur tusan laddar man batteriet??? :confused:

Sv: De Laval elaggregat

Men hjälp!! Kan det verkligen vara bara jag som har ett batteriaggregat från Alfa Laval?
Hur tusan laddar ni era batterier?? Det kan ju inte vara tänkt att man ska behöva köpa nytt när det gamla är slut, eller? Det måste ju isåfall bli en himla massa batteriköp....

Liknande trådar

Anläggning Hilfe! Har skaffat ett aggregat som drivs med batteri samt köpt ett nytt bilbatteri för att kunna få el i en hage som ligger en liten...
Svar
3
· Visningar
1 923
Senast: Pilot
·
Anläggning Hej! Vad är felet när det enda som händer när jag ansluter aggregatet till batteriet är att det piper en gång samtidigt som alla lampor...
Svar
6
· Visningar
915
Anläggning Hej! Jag håller på att bygga stall för att skaffa egna hästar. Jag har blivit fundersam när det gäller åska och elaggregat. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 900
Senast: Sonic76
·
Utrustning Om man har batteridrivet litet elaggregat som man kopplar på ett bilbatteri, hur länge håller batteriet för att driva aggregatet dagtid...
Svar
5
· Visningar
3 782
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama