Danmark...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Tänkte anmäla ut min häst till danmark i mitten av januari och har nu fått höra att tävlingarna där går i fel varv, d.v.s bakvarv, är det någon som vet om detta stämmer? I så fall, hur tror ni hästarna klarar det? Jag har läst någonstans att t.ex om en häst kan framdelsvändning i höger varv, så blir den helt förvirrad första gången den ska gå i vänster, tror ni det är samma sak i olika varv i travet? I så fall måste jag upp och göra banan osäker i ett par snabbjobb ;)

det är några år sen jag var i danmark..men när jag var där gick loppen i rätvarv.
Jag har varit i tyskland och startat där gick vissa lopp i bakvarv ,och det var inga problem.
Han vann.

Århus kör(de?) sina lopp i "bakvarv" annars inga andra danska banor som gör det. Kan vara lite knöligt m danska voltstarten om du ska köra själv. De har inga springspår. Men , har du dansk kusk eller svensk som kört där förut är d inga problem.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka