Dåligt minne, mobilens alltså

Lejonelle

Trådstartare
Min mobil verkar äta minne. Trots att jag laddar hela nätterna är mobilen inte fulladdad på morgonen. Och batteriet räcker inte hela dagen. På några mobilsajter pratat de om att man behöver göra en fabriksåterställning, men då förlorar man väl allt? Appar, kontakter, rubbet?

Eller är det ett nytt batteri jag behöver? Mobilen är 18 månader gammal, en Samsung Galaxy S3.

Sv: Dåligt minne, mobilens alltså

Min mobil verkar äta minne. Trots att jag laddar hela nätterna är mobilen inte fulladdad på morgonen. Och batteriet räcker inte hela dagen. På några mobilsajter pratat de om att man behöver göra en fabriksåterställning, men då förlorar man väl allt? Appar, kontakter, rubbet?

Eller är det ett nytt batteri jag behöver? Mobilen är 18 månader gammal, en Samsung Galaxy S3.

Är det minne eller batteritid som är problemet? Det ena löses genom större minne, det andra genom nytt/större batteri (eller avinstallation av skräpappar som tar batterikraft) och däremellan finns inga samband.

Tips om mobilen inte laddar fullt är att ha den helt avslagen under laddning.

Jag fick också problem med laddningen av min mobil, samma modell som din.
Den laddade extremt långsamt och batteriet räckte inte länge.
Jag köpte en ny kabel för 70 spänn och nu funkar det som innan.

Är det minne eller batteritid som är problemet?

Tips om mobilen inte laddar fullt är att ha den helt avslagen under laddning.

Sorry, uttryckte mig slarvigt. Det är batterikraft som är problemet. Den laddar långsamt och batteriet går fort åt trots att jag inte spelar musik, använder GPS eller pratar långa samtal.

har du en massa appar igång i bakgrunden som står och tuggar batterikraft?

har du en massa appar igång i bakgrunden som står och tuggar batterikraft?

Ja, det tror jag, men jag försökte rensa detta med hjälp av en app som heter Greenify. Hoppas det ska göra en del skillnad i alla fall. När jag vaknade i morse och den hade laddat hela natten hade jag 30% batteri. Nu har den laddat hela dagen och jag är uppe i 50%. Ska försöka stänga av den helt och se om den laddar bättre då.

Bara själva usbkabeln, använder samma kontakt som innan.
Det kan vara så enkelt, det skadar inte att testa! :)
Jag blev nästan förstörd när mobilen börja krångla men så av en slump testade jag en annan miniusbkabel jag hade liggande och det funkade perfekt, nu är jag inne på 3:e kabeln.

Jag bytte batteri på min S2 när den började bete sig konstigt vid två års ålder, och nu är den som ny. Ett nytt batteri kostar bara nån hundralapp.

Jag bytte batteri på min S2 när den började bete sig konstigt vid två års ålder, och nu är den som ny. Ett nytt batteri kostar bara nån hundralapp.

Det lät ju hoppfullt :-)
Ny kabel och nytt batteri alltså.

Liknande trådar

IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: sthu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 743
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama