Dålig mage

Iddefixen

Trådstartare
Vår valp har varit kass imagen några dagar. Han har ganska lös avföring, och han måste ut ofta och göra "the big one", oftast blir det akut. Han brukar normalt aldrig behöva gu ut på nätterna men nu har det blivit akututryckningar ett par gånger per natt. Han är pigg i övrigt.

Så hur stabiliserar man valpmagar?

Jag hade nog ringt och pratat med en veterinär eller djursjukhuset - det är ju inte säkert ni behöver åka dit. När min hund var valp hände ungefär samma sak, och rådet jag fick då var att ta bort kraftfodret, koka ris i massor av vatten och till att börja med mata honom med "risvattnet". Sedan fick han äta kokt ris tillsammans med fiskbullar (naturell) i några dagar och då stabiliserade sig magen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 987
Senast: Amha
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Ray
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka