Dålig i magen....

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare islandforever
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 877
I

islandforever

Min katt har diarre och har kräkts den sista tiden, äter dricker.
Jag trodde det kanske var hårboll så jag har gett henne messmör men det funkade inte några tips...:(

Sv: Dålig i magen....

Innekatt? Utekatt? Avmaskad? Har du provat att fasta och ge skonkost?

innekatt som har en bur ute på gräsmattan och ett garage med möss i.
Har ej fastat vet inte vad skonkost är!
Jag avmaskade henne igår ifall hon har käkat mus..

Fasta katten i 12-24 timmar och ge skonkost (tex. lammfärs och morotspuré) några dagar. Blir det inte bättre får du kontakta vet.

Efter min ena katt för 1½ års sedan fick en blodparasit i sig (långt och dyrt veterinärbesök) blev han dålig i magen. Veterinären rådde mig att köpa specialmat för känslig mage och återkomma om det inte blev bra. Hundar etc kan vara dålig i magen utan att det är någon fara, men enligt veterinären så är det INTE bra om katter går omkring och är dåliga i magen någon längre period. Har inget bra råd till TS men ville bara dela med mig vad veterinären sa till mig.

Tack för svaren ska testa fasta och skonkost sedan kontakta vetrinären.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka