Stekspaden
Trådstartare
Idag blev ännu ett täcke sönderrivet, tycker det börjar bli dyrt att köpa repareringskitten, vilket lim är bäst att använda till att göra egna lappar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar tråckla ihop det med nål och tråd och avsluta med något lim som man använder till att laga gummistövlar. Håller bra och blir vattentätt.Idag blev ännu ett täcke sönderrivet, tycker det börjar bli dyrt att köpa repareringskitten, vilket lim är bäst att använda till att göra egna lappar?
Vad heter den tejpen/vad ska man söka på?Finns en specialtejp för att laga hästtäcken numera. Värd att prova och klart smidigare än att limma.
Vet inte hur bra de håller i längden, men de täcken jag lappat med tejpen i slutet av förra säsongen höll fint, likaså en regnjacka som används dagligen.
Annars, täcken med höga denier och pensla på Crib Halt på utsatta ställen lindrar leksugna hästar som vill använda täcket som leksak.
Köpt typ på biltema och liknande?Jag brukar tråckla ihop det med nål och tråd och avsluta med något lim som man använder till att laga gummistövlar. Håller bra och blir vattentätt.
Kolla Outdoor TapesVad heter den tejpen/vad ska man söka på?
Hos mig är det inte bara bus utan träd med mera som det skrubbas mot![]()
Eller Swedol och någon gång i mataffären.Köpt typ på biltema och liknande?
https://borjes.se/hast/hasttacken/t...e-15m-marinblaone-size/99707-marinblaone-sizeVad heter den tejpen/vad ska man söka på?
Har en kompis som testat den. Funkade inget bra - släppte snabbt.
Outdoor TapesVad heter den tejpen/vad ska man söka på?
Jag syr gjordar med nål och tråd, för hand. Använder syl, vass nål och vaxad tjockare polyestertråd.Lånar tråden lite,
Någon som har tips på bästa sättet att fästa maggjordar som trampats loss från täcket? Min symaskin orkar inte igenom den tjocka väven.
Sitter den så sitter den. Snart blir den uniformt lerbrun ändåJag blir nyfiken på att testa lagningstejpen. Jag har använt byggtejp. Det funkar bra och sitter även efter tvätt, men snyggt är det ju inte.Visa bifogad fil 79004