Bukefalos 28 år!

Dagens föreläsning på Arcus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus.

Förmiddagen avslutades sedvanligt med diskussionsfrågor.

Varför är jag här på Arcus?

Slut på ersättningsdagar från A-kassa. Sökt massor med jobb i tre års tid. Varit aktiv och jagat alla mina olika handledare på arbetsförmedlingen ensam personligen och tillsammans med hjälp av kurator på rehab medicinska mottagningen när jag blivit sopad under mattan under mitt år så länge jag hade A-kassa. Arbetsförmedlingen kom sedan plötsligt på i början av december 2023, när mina dagar tog slut, att de ville ha en ny arbetsförmågeutredning. Och nu har jag sopats under mattan trots att jag försökt göra min röst hörd i fem månader och nu, när arbetsförmedlingen äntligen lyssnat på alla 100-tals klagomål på Örebrofilialen av Arcus, ska de få en ny chans, så jag ska väl gå här i fem månader till utan kontakt. Jag fick svar för en halvtimme sen på mina sex ansökningar i helgen som jag skickat till arbetskonsulenten "snyggt hör av dig när du får återkoppling, på dem..." De fyra företag min arbetskonsulent har kontaktat för APP under första veckan, de sex veckor hen haft mig, fick nej allihopa....

Vad är mina utmaningar, att ta mig ut på arbetsmarknaden?

Funktionsnedsättning, behov av anpassning och troligtvis ålder

Vilka nycklar har jag/behöver jag?

Humor
Positiv
Social
Erfarenheter
Envishet

Anpassning
Deltid
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp