Då var det färdigt

Sol

Trådstartare
Ja, nu har han kommit. Den 19/11 föddes Elias. Några tråkiga House-avsnitt drog igång värkarbetet, 22.45 var vi inne på förlossningen och 1.07 var han ute. Jag hann ner i badkaret och få lite massage, sedan var det bara att kasta sig upp på sängen och trycka i sig lustgas.

Snabbt och smidigt gick det och alla mår bra.:)

Sv: Då var det färdigt

Grattis!!

Jag har gjort mitt jag;),har två tjejer på 4 och 9 år.Liten blir stor.

tya

Ett jättestort GRATTIS önskar jag er alla :banana:

Tack för alla gratulationer. Det är tur att Elias inte är gjord av marsipan, då hade han varit uppäten nu.:D

När du orkar och har tid får du gärna skriva lite om hur du upplevde Östra, jag ska nämligen också föda där :)

Grattis igen :D

Jag funderade på att ha Östra som första val när jag var gravid. Men efter att ha hört en del dåliga saker om dem så ändrade jag mig. Så när det var dags för förlossningen så ringde vi Mölndal som hade plats för oss. Annars hade vi självklart åkt till Östra. Vad ska man göra liksom :p

Grattis Sol !!! Ser framemot bilder...

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker det var bra på Östra. Kan inte klaga alls på förlossningsavdelningen (vet inte om kejsarsnitt görs på normalförlossningen?). Jag blev väl emottagen och de frågade om hur jag ville ha de och sedan tuffade det på. Kan inte klaga på något faktiskt.

Däremot var det väl lite stökigt på BB (låg på avd. 310). De bygger ju om våningen under så man fick utstå en del borrljud. Bebisarna verkade inte bry sig, men som nyförlöst mamma kan det ju vara skönt att slippa sådana ljud. Sedan var det många byten av barnmorskor. Jag var iofs bara där en natt efter förlossningen, men jag tror inte jag träffade samma barnmorska två gånger. Men man fick hjälp när man behövde och de var snälla och gulliga.

Åh tack för att du orkade svara så snabbt :)

Nu vill vi ju se en bild på lilla Elias, om ni vill lägga ut en bild såklart..

På Östra ska det vara lite sämre standard än Mölndal. Det är ju dels därför de bygger om nu. Hos dem är det lite in, föda barn, ut. På Mölndal är det inte samma stress på att man ska åka hem. Därför valde vi Mölndal och där var det superbra för oss. Vi låg kvar 3 dygn och fick mer eller mindre tjata oss hem för de tyckte det var för tidigt för mig, eftersom jag förlorade en del blod.
Detta är vad jag hört från folk i min omgivning som fött barn på båda ställerna. Sedan är det självklart hur man själv upplever det. Jag har även hört någon som vart missnöjd med Mölndal.

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 586
Senast: paradiset
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi...
2
Svar
36
· Visningar
2 912
Senast: ÅDI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24