Båda mina som åt Prascend vägra ta medicinen efter något år. Med shettisen fungerade det superbra att linda in i maskrosblad på sommaren (hon fick inte gå på bete) och på vintern funkade det när jag kladdade in tabletten med innehåll från såna slickburkar och samtidigt gav med en vanlig hästgodis.
Tyvärr lyckades jag inte hitta samma sort av slickburk när den var slut och de nya varianterna är hårdare så det gick inte längre att kleta in med det. Det gjorde att det var väldigt svårt att få i henne. Vi fick tillslut göra kortare uppehåll, då funkade det ett tag igen. Och att byta foder/godis att ge med funkade också ett tag. Typ en vecka funkade det med lusernhack, nästa vecka med en sorts pellets osv. Fick tigga lite smakprover från bekanta för att ha. Men sedan blev hon sämre och behövde höja dosen och då blev det tvärstopp. Vilket ledde till fång som inte gick att häva trots flera månader av behandling.
Halvblodet började medicineras när hon var 19, funkade hyfsat i typ ett år. Sedan började hon bli sur på mig och ville inte komma in osv då hon kopplade ihop det med medicinen. Efter att ha kämpat med det i ca ett halvår bestämde jag att hon skulle slippa medicinen och ta bort henne så fort hon blev sämre. Det blev efter ca 5-6 månader.
Så man får prova sig fram och försöka så länge det går helt enkelt.