Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Vad har ni för några sug på godis, mat etc.? Ni som har varit och är gravida!

Jag är sugen på:
*messmör
*skogaholmslimpa
*lakrisglass
*acocado m. stenbitsrom
*banan

I vanliga fall äter jag väldigt nyttigt, och äter i princip aldrig ngt. av ovanstående, möjligtvis avocadon ibland. Banan brukar jag inte tycka om. Däremot så älskar jag gröna äpplen, men just nu så smakar alla äpplen DILL :confused: , och det är inte gott. Brukar också äta mycket soppa, gjorde favoriten igår och den gick inte ner, däremot blev jag hysteriskt sugen på pulvermos med ketchup.

Jag verkar ha fått cravings på söt onyttig mat. Ivanligafall till frukost är det riktigt grovt bröd utan smör m. leverpastej och färskgurka eller havregrynsgröt m. osötad sylt. Nu rostade skogaholmsmackor med massor av messmör :eek: .

Proteiner är jag inte ett dugg sugen på. Jag brukar leva på en ganska kolhydratfattig kost, med mycket grönt och proteiner, nu är det precis tvärtom. Dessutom går jag runt och tänker på chips. Men den frestelsen vägrar jag falla för :mad: !!

Sv: cravings

Jag blev helt galen i citrusfrukter vid båda mina graviditeter. Om jag inte hade några hemma kunde jag bli helt panikslagen och gråta :eek: Nu kan jag skratta åt det men då var det riktigt allvar.

Mvh Angelina

Med ett av barnen fick jag ett vansinnigt sug efter filmjölk. Det äter jag inte ens!
Jag stod och halsade direkt ur paketet vid kylskåpet, konstig man kan bli!

Ni som beskriver vad ni var sugna på när vi var gravida. Kna inte ni skriva vilket kön ni fick, så kan vi se om vi ser en röd tråd! Någon har sagt att om man är sugen på salt=pojke och sött=flicka. Jag kommer att få en hermafrodit i såfall :crazy: .

v.7
Gröna oliver, smörgåsgurka och supersalt lakrits. Jag tror jag ska sätta upp saltstenar lite varstans som jag kan slicka på :idea:

Då får du enligt sägen en pojk :D . Jag är också i V7! Har till lunch idag ätit en rostad skogaholmsmörgås med honung och varm choklad. Sådant här äter och dricker jag ALDRIG!! Jag kommer att gå upp i vikt, bigtime *suck*.

Haha jag har också varit med om att äpplena smakar konstiga, fast mina smakade jord, tvättade och allt?? :confused:

Jag fick nåt ryck några veckor sen och skulle ha kassler, till varje pris. Men affären var stängd varje gång jag kom på det (preferabelt ca 11 på kvällen haha)

annars är har jag haft det rätt lugnt med cravingsen, äter dock ALLT surt som kommer i närheten, citroner äter jag som apelsiner, och så vidare :angel:

Jag som alltså ville äta citrusfrukter=surt under mina båda graviditeter fick två härliga tjejer :love:

Mvh Angelina

Thindra skrev:
Ni som beskriver vad ni var sugna på när vi var gravida. Kna inte ni skriva vilket kön ni fick, så kan vi se om vi ser en röd tråd! Någon har sagt att om man är sugen på salt=pojke och sött=flicka. Jag kommer att få en hermafrodit i såfall :crazy: .

Hm jag var hysterisk på saltlakrits när jag väntade elin... Eller på salt över huvudtaget... Samma sak nu... Sen sura gröna äpplen ville jag ha när jag väntade elin men inte alls nu... Annars har jag klarat mig rätt så bra ändå, jag är inte så sugen på fet mat eller sött, utan använder faktiskt mindre sånt nu än annars. Fast med elin åt jag nog mer sött i och för sig...
Den här gången känner jag av mer sura uppstötningar och det blir ju bättre om man låter bli fet och kryddstark mat och det försöker jag i stort sett göra.

Men som sagt det där med salt=pojk stämde ju inte in på elin... Eller oxå har vi missat något... :D

Under min förra grav var jag inte sugen på nåt speciellt mer än röda äpplen (Royal Gala var det tvungen att vara) och saltlakrits. Det blev en tjej då.

Denna gång var jag i början av grav hysteriskt sugen på sushi. Åt "gravidsushi" så fort jag kom åt (finns ingen japansk restaurang här i skogen där jag bor utan det fick bli när jag var i stan). Sen kom jag på att det inte var sushin i sig utan den inlagda ingefäran och wasabin + sojan jag var sugen på. Så då åt jag det som en galning. Min man trodde jag blivit sinnessjuk. Nu (v 35) är jag faktiskt inte sugen på nåt speciellt, men ganska hungrig i största allmänhet. Mer sugen på salt än sött i så fall. Försöker att hålla igen eftersom jag inte har så länge kvar nu och hittills inte gått upp mer än 10 kg. Tror dock att detta är en tjej också faktiskt, trots saltsuget.

Vildvittra

Hehe jag har oxå min små suug . .

* Avocado med nån räkröra (har dock inte ätit de ännu)
* Skinksås med BROCCOLI ;)
* Apelsiner
* Cheesburgaren på mcdonalds. . ;P
* Varma koppel ÄNGAMAT *TOKIG I DE* ;);)

När jag gick med sonen så hade jag, på slutet, cravings på "pulvercola" dvs sådan coca cola som tex finns på Mc D och andra sådana ställen :smirk: inte så nyttigt men det jag VERKLIGEN var sugen på!!! :bump:

En av mina bästa vänner har haft cravings på lime, hon har stått och tuggat i sig lime :eek: äckligt :smirk: .

Senast ändrad av en moderator:

Under första graviditeten hade jag ett enormt behov av fibrer så det var mörkt bröd, fil och müsli osv hela tiden i början. När illamåendet gick över var det kakor till tusen, gärna cheesecake och liknande. Gillade även grädde vilket jag inte gillar i vanliga fall. Denna gång var fiberbehovet inte lika akut, men väldigt hungrig var jag ibland. Har också ätit väldigt mycket kakor och choklad!
Båda gångerna blev det pojke!

Min mamma hade ett oerhört sug efter apelsiner och morötter och födde två rödhåriga gossar... Kanske kan man påverka hårfärgen?

Med mig var det semlor. Kanske därför jag älskar sötsaker...

Mina cravings är inte så frossiga just nu. Det finns viss mat som jag inte ätit sedan jag var liten, det kan jag äta just nu. tanken på kött får det att vända sig i magen, mat som jag vanligtvis tycker om går inte ner. Jag har det jobbigt överlag och har ingen aptit alls. Får med jämna mellanrum tvinga i mig ngt. Skulle vilja ha en craving på grönsaker och frukt.

Jag är vansinnigt förtjust i sockerkaka,igloo,cola light och lättfil med jordgubbssmak. :d

Jag kunde dricka litervis med apelsinjuice.
.... fick en pojke (blond).

Jag tycker det är ORÄTTVIST! Jag som i vanliga fall ÄLSKAR mat, godis, glass, dricka, osv får inte i mig någonting just. Mår inte spyilla, man får bara inte i mig nått.

Jag hittar bara saker som jag i vanliga fall ÄLSKAR som nu inte går ner alls, tex.
Cocacola'
Glass
Grädde
Sött godis
Röd paprika
Mm

Jag vill hitta något att frossa i! Men det jag tycker är gott är oftast bara gott första gången jag äter det och sen inte alls.

Jenny

Ta det lugnt det kommer...

Jag har en bekännelse, idag satte jag i mig massor av glass med chokladsås och strössel här hemma i min ensamhet bara för att jag var så himla sugen på det... :o Ståndaktig? Inte det minsta... :crazy:

Jag tycker det är ORÄTTVIST! Jag som i vanliga fall ÄLSKAR mat, godis, glass, dricka, osv får inte i mig någonting just. Mår inte spyilla, man får bara inte i mig nått.

Lugn bara lugn, allt ändras hela tiden. Jag vill inte heller äta ngt just nu. Det är jätte tröttsamt att hela tiden tvinga i sig mat, fast det känns som óm det står än upp i halsen bara för att det känns som om man ska svimma om man inte äter ngt.

På morgonen har jag alltid haft svårt för att äta, nu är det tusen ggr. värre. Förut kunde jag skita i att äta och äta vid lunch i stället , nu måste jag tvinga i mig ngt. fast det känns som om jag ska spy upp det, för att man inte ska bli helt skakig.

*urk*, hur ska man stå ut??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka