Cirkus konster !!!

A

Alfons

Hej ! Jag undrar om ni vet någon kurs, eller vart man kan lära sin häst cirkuskonster ? :banana:

/Jessica

Sv: Cirkus konster !!!

har för mej att det fanns en 'cirkusprinsessa' nere i skånetrakten för några år sen som hade kurser. men det var som sagt ett par år sen jag hörde om henne senast så hon kan ju ha lagt ner..

annars kan du kolla på Trick Training där kanske du kan få lite tips

tänk på att vara noga med säkerheten bara :bump:

Sök på nätet efter Christina Drangel, hon håller kurser och utbildningar i cirkuskonster och akademisk ridkonst lite runt om i landet, mest i Stockholmstrakten.

Rebecca Öhst som bor i hellekis är mästare på just cirkuskonster, eller tricktraining som det egentligen heter. Gå in på hennes hemsida, där hittar du info om hur man bokar träningar, kurser mm.
www.horse-vision.se

Jag tränade ett par ggr. för Frauke Ebsen hos Christina Drangel. Det var en bra start men hon är lite begränsad. Nu tränar jag för Gabi Dew (från Levade). Jag och lilla häst har utvecklats massor med hjälp av henne. Hon är ju faktiskt världsmästare! Hon håller veckokurser på Kulla-Vreta Gård (Enköpingstrakten) i sommar och där kan du få uppstallning och boende. Det ordnas t.o.m. tävlingar i freestyle och cirkustricks. Rekommenderas VARMT! Du kan även köpa en kul bok på stunthorse.com som heter Step by step tricktraining. Lycka till!

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Strandad
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 292
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar