byte till hösilage?!

R

Rubban

vårt hö har tagit slut och har ej fått tag i nå nytt, men fick då köpa hösilage i stället, våra hästar har aldrig ätit de förut men stoppar i sig de med glatt humör. Har hört att man ska vaccinera/ge nån spruta till hästar som äter de? sant? är helt förvirrad just nu, det är tillfälligt, släpps på bete i juni å efter sommaren ska vi väl fått tag på nå bra hö igen. tacksam för svar!!

Sv: byte till hösilage?!

Det finns en liten men dock risk att hästen drabbas av en sjukdom som heter botulism. Det finns olika typer av botulism, man kan vaccinera mot en av typerna.

Sök gärna här på forumet och på google.se så får du många träffar på botulism och kan själv fatta ett bra beslut för just din häst.

Sv: byte till hösilage?!

Du kan gå in på www.sva.se och söka på botulism. Hoppas du får den informationen du behöver.

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 184
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Jeslin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar