Bygga tävlingsskåp??

A

avanti173

Nån som gjort det? Har nån ritningar eller idéer så skulle jag blis döglad :) Tänkte nämligen bygga ett sådant själv för de är ju så himla dyra så då kan amn lägga pengarna på annat hehe.. !

Sv: Bygga tävlingsskåp??

min pappa har byggt ett till mig och en "kompis"s mamma vet jag har byggt en åt henne.

Kolla på ett färdigt skåp och bygg efter ett sånt. Det bästa är ju att man kan få ett precis som man vill, lägga till och ta bort funktioner man vill ha/tycker är onödiga.

Vi har inga ritningar, tyvärr. Tror aldrig vi hade några.

Inga ideer om skåp.. Däremot på sadelhängare på hjul. Köp en säck-kärra och skruva eller svetsa fast ett par sadel hängare. Vips så har du sadelhängare o får dessutom plats med nån hink o lite sånt på "bottenplattan".
Jag såg nåt liknande på Gbg HS men de kostade 2500:- :(
Gör man den själv kan man få en sån för ca 500:- :cool:

Jag och pappa byggde ett för et år sedan! Vi gjorde det av trä, 7 mm plywood och som nå aluminiumskenor/ramar att sätta i kanterna mellan plattorna. På hörnkanterna satte vi nå metallknoppar också. Köpte hjul som finns på typ matvaruvagnar och satte under. Längst upp satte vi en korg, nere i ena hönet en låda för borstar och sånt och i mitten en grej som man stadgar hyllor med klädd i läder och bomull att hänga selen på. Hojta om du inte hänger med, gör det knappt själv. Det mesta inköptes på clas ohlssons förutom plywooden. En bild kanske gör det lättare...
8f2b19f0037a2f41e8c33813e77e8ef1.jpg

Men är du inte rädd att sakerna ska åka ut i transporten? (om du åker transport med det)

Varför skulle jag vara det? Det är dörren som är öppen som syns på sidan! :D

Den sida som är längst till vänster på skåpet är dörren. Den med krokar där det hänger en grimma, bett, nosgrimma, hästgodis. det är dörren! Den är bara mycket rörlig så den vridit sig 270 grader! Fattar du?

oj...tog bort bilden...men här är den igen:
4d815a5a615f0227c85a8f378768809a.jpg

Tackar!

(om man bortser från röran ovanpå... :angel: )

Det är ganks smart att göra det lite högre så att man får plats med täcken där... Där nere blir det bara rörigt... Jag har två och gillar det höga bäst... Fast det mindre är i plast och helt toppen att ha och göra med.
Mkt vettigt att ha ett fack i dörren till pälsglans, lite högre flaskor och sånt som inte får plats uppe. Allra bäst gillar jag de lite större tävlingsskåen med plats för täcken vid sidan... Men de blir ju extremt tunga...

Jättefint! Ska be min händiga pappa bygga ett till mig!

väldigt smidigt att bygga det själv, då kan man ju få precis som man vill. Kanske värt att få sin far att göra ett ;P

Kan ni som byggt egna tävlingsskåp posta om bilderna, dom e borta :(

Håller med, bilderna syns ju inte nu... *nyfiken*

Har läst att det går att bygga om såna där gröna soptunnor om man vill och vet hur. De har ju bra hjul och färdiga handtag så det kan ju vara en bra idé om man bara kommer på hur man smartast fixar dörr och så. Finns ju redan öppningsbart lock, men ska man ha sadeln i kan det bli liiite knöligt om man vill behålla ordning o reda i "skåpet"... :D

Det var en på en ponnytävling förra helgen som hade köpt en dynbox. Sadlen låg i ena hörnet. Borstar och sådant i mitten och täcken till höger. Jag vet inte om skattkistorna från curver går i men dom brukar jag packa på när jag tävlar för dagen. Så lägger jag sadlen ovanpå...

Liknande trådar

Hemmet Jag har fått nån kråkinvasion runt mitt hus. De byggde bo i skorstenen men den har jag satt igen med nät nu. Men de smutsar ner, ser ut...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Diamonian
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
438
Senast: Fetaost
·
Hundträning Jag har aldrig varit allvarlig nog med mitt tävlande för att tänka annat än "vi gör vårt bästa och ser hur det går", men nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 590
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 446
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar