A
Akleja
Pga högt parasittryck f.n tänkte jag bygga foderhäckar för hö/hösilage i vinterhagen så att hästarna slipper äta från marken och det blir lättare att mocka i hagen. Först tänkte jag köpa höhäckar (typ de man har i boxen) och sätta dubbla på stolpar men sen kom jag och tänka på att dess galvade yta kan vara otäck att slicka på när det är kallt ute. Man provade ju det som liten och ja,,, tungan fastnade. Eller bryr sig inte hästarna om det?
Hur har ni andra gjort? Vad har ni använt er av? Det behövs 4-5 st höhäckar i just den hagen så det behöver vara smarta "saker" och ej allt för dyra lösningar. Och inte något de kan skada sig på eller gnaga upp på en gång. Vill gärna kunna kratta/städa bort gammalt bös under dem också.
Hur har ni andra gjort? Vad har ni använt er av? Det behövs 4-5 st höhäckar i just den hagen så det behöver vara smarta "saker" och ej allt för dyra lösningar. Och inte något de kan skada sig på eller gnaga upp på en gång. Vill gärna kunna kratta/städa bort gammalt bös under dem också.