Bygga Box, höjd?

carambawinnie

Trådstartare
-Bra höjd på boxdörr, väggar mot stallgång?
- Vill ha hela väggar i boxarna, men hur låga får dom vara utan risk för att hästen skall fasna med huvudet? Vill inte bygga ända upp till taket utan bara en bit så dom ej kommer åt varandra nått större, men ändå kan hälsa lixom.

Sv: Bygga Box, höjd?

För att kunna svara på det så måste man veta lite mer, som takhöjd och hur stora hästarna är som ska stå där. Enligt de nya reglerna så ska en stall anpassas efter den häst/hästar som står där. Så det finns inga rikigt fasta mått.

Sv: Bygga Box, höjd?

Ridsportförbundet har gett ut en broschyr som heter "Bygga för häst". Gratis och vår Bibel när vi byggde och bygger stallet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 469
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 791
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar