BUS på lakan

nyponros

Trådstartare
Jahopp. Jag har aldrig varit såhär brun tror jag, och färgen är JÄTTEfin och jämn, jag tänkte precis ge min nya BUS-mousse MVG. Men så upptäckte jag precis att mina påslakan och örngott är helt rödbrunfläckiga. Inte underlakanen dock, som är helvitt. Wtf?

Hur som helst, går det bort i tvätten? Ska jag preppa fläckarna med något monstermedel eller så? Har lämpligt nog tvättstuga imorgon. Eller får jag ha ett visst påslakan-set som jag alltid använder när jag är ny-BUSad och leva med att det ser förjävligt ut? ;)

Jahopp. Jag har aldrig varit såhär brun tror jag, och färgen är JÄTTEfin och jämn, jag tänkte precis ge min nya BUS-mousse MVG. Men så upptäckte jag precis att mina påslakan och örngott är helt rödbrunfläckiga. Inte underlakanen dock, som är helvitt. Wtf?

Hur som helst, går det bort i tvätten? Ska jag preppa fläckarna med något monstermedel eller så? Har lämpligt nog tvättstuga imorgon. Eller får jag ha ett visst påslakan-set som jag alltid använder när jag är ny-BUSad och leva med att det ser förjävligt ut? ;)

Vad är det för bus? //blekfis

http://www.feelunique.com/p/Cocoa-Brown-Night--Day-Mousse-Tan-150ml

Cocoa_Brown_Night__amp__Day_Tan_1369384900.png

Denna är det jag har. Sjukt lätt att applicera jämnt! (med handske dock) Och billig. Absolut inte orange!

Men haha. Nu tycker jag att du får ta och respektera att vissa av oss vill ha ORDNINGSSAMMA lakan vavava :devil:

Har du något flytande tvättmedel? Jag brukar ta flytande ariel på svåra fläckar och alla fläckar har hittills alltid gått bort med hjälp av ariel. Bomullslakan kan du dessutom tvätta i 90 grader och då borde det gå bort. Färgade lakan kan bli lite blekta sägs det men jag har aldrig märkt någon skillnad. Kanske att det syns om man tittar väldigt noga och har ett likadant lakan bredvid som inte är tvättat i 90 grader eller har väldigt starka färger.

Nu vet jag inte alls vad brun utan sol innehåller men om det innehåller proteiner så lägg lakanet först i kallt vatten ihop med flytande tvättmedel på fläckarna och gnugga bort så mycket som går förhand innan du tvättar lakanen i maskin eftersom proteiner löser sig i kallt vatten och sätter sig fast (det stelnar) i varmt vatten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka