brutna bakben

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare anna j
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 239
A

anna j

Hej!! min sju månader katttös har ramlat ut från balkongen, jättehemskt. skenbenet på ena bakbenet är brutet och andra bakbenet har avslagen has. ligger inne på djursjukhuset i väntan på ortopedens utlåtande och förmodligen operation på måndag, förövrigt är hon jättepigg och kry. Har fått olika bud från vet, en ville avliva henne direkt de andra trodde operation skulle bli bra. vore tacksam för info om nån varit med om liknande, vet prognos och så

Sv: brutna bakben

åhh fy vad hemskt :( jag har inga råd att ge kan bara beklaga så hemskt mycket, stackars er

tack så mycket. förhoppningsvis kommer allt gå bra, dyrt blir det även med försäkring men vad gör man inte för sin bebis. som tur är e hon ju ung och katter har ju bra läkekött har jag hört. men man bara gråter o gråter

Min gamle huskatt bröt ena bakbenet som ungkatt. Hela lårbenet låg löst så de fick sätta in en spik i benet.

Operationen och allt det gick bra, det problematiska kommer ju sedan dvs. rehabiliteringen. På min hane stötte kroppen hela tiden bort spiken så den började vandra ut ur kroppen så den fick plockas ut tidigare än beräknat men han läkte ihop och är idag 13 år gammal. Ha inga men efter olyckan alls.

Problemet med din katt är väl att båda bakbenen är trasiga och hur väl rehabiliteringen går beror väl på katten. Vissa katter klarar säkert av sängläge en längre period bra, andra klarar det mindre bra.

precis, känns väldigt jobbigt att det är båda benen, men övervetrinären på blå stjärnan tyckte inte det spela nån roll om det va ett el två ben. prata precis med avdelningen gizmo ligger på och dom sa att hon va pigg o glad, åt o drack o dom trodde det skulle bli bra när de spikat ihop henne, saknar henne så. har trott gizmo var en liten pojk enda tills vi undersökte henne i fredags och vet sa det va en tös, hade haft en känsla av det länge o undrat varför kulorna aldrig trilla ut så vi kunde kastrera han.

katter brukar läka benbrott förvånansvärt bra, jag har sett katter som stött på benet bara några dagar efter olyckan. Sen brukar katter vara sarta nog att förstå att dom är skadade och rusar inte runt och håller på som hundar gör. Hoppas det kan vara någo tröst och att Gizmo kryar på sig! Särskilt som din kisse är så ung.

En av våra katter blev trampad som kattunge i stallet där hon var född. Då tyckte mamma synd om henne och tog hem henne trots att vi inte skulle ha fler katter.
Men iaf så hoppade hon på tre ben i lite mer än en vecka och började sedan stödja på benet mer och mer. Tillslut sprang hon som en vanlig kattunge.
Vår vet. är en bekant till oss, så när hon vaccinerades vid 1 års ålder röntgade han hennes bakben bara för att se om det verkligen hade varit av när det läkt ihop så fort. Det hade varit av på två ställen, men det hade växt ihop fint och hon hade inga som helst men av det.

hej igen. nu har gizmo opererats, det gick jättebra och enligt ortopeden ska hon läka fint, hon kommer hem imorgon el på onsdag. han bad så mycket om ursäkt gentemot den första vet vi träffa som ville vi skulle avliva gizmo, ortopeden sa att dom aldrig avlivar en katt som e försäkrad med hennes skador, som e ganska lätta o fixa. e nu mycket arg på den första vet, hon lovade min 11 åriga dotter en av hennes kattungar så fort gizmo vart avlivad, hallå eller!!!!

ne fy vilket sätt... Det är ju inte så extremt komplicerat att laga ett kattben, vart blev hon veterniär egentligen? :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 503
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka