Brunst bekymmer

tio-i-tre

Trådstartare
Finns det något tillskott/örter eller dyl att ge till sto under brunsten som ät tillåtet även vid tävlingssammanhang? :confused:

Mitt sto är normalt pigg och framåt om än med eget humör (mkt fullblod i henne...). När hon brunstar blir hon tjurig och slö/loj. Inte samma gnista i henne och markarbetet blir näst intill en plåga. Då känns hon väldigt stum i sidorna och bjuder inte framåt på samma sätt som vanligt.

Tar gärna mot tips och ideer :bow:

Sv: Brunst bekymmer

Det finns en örtblandning från Dodson & Horrell som hetter Stroppy Mare om jag inte missminner mig, som sägs minska brunstbekymmer.
En boxgranne till min häst fick det i flera år, dock var hon fortfarande INTE rolig under brunsterna. Men enligt ägaren var det bättre än innan i alla fall...

Dock vet jag inte hur det är med den blandningen och tävlingar.

Stroppy mare har vi också använt med MKT gott resultat! Vi har gett det till galoppörerna när dom startat, dodson & horrel garanterar ju att den inte ska innehålla nått förbjudet.

Magnesiumtillskott fungerade på min märr (BioMag från Eclipse).

toughcookie skrev:
Stroppy mare har vi också använt med MKT gott resultat! Vi har gett det till galoppörerna när dom startat, dodson & horrel garanterar ju att den inte ska innehålla nått förbjudet.

Intressant.. har en märr som är VÄRRE än en hingst... men då hon startar (trav) blir allt så himla svårare... kanske skulle prova det dära...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka