Briar flyttar till Storbritannien

Sv: Briar flyttar till Storbritannien

Trodde han skulle få leva ett gött pensionärsliv här hemma i Sverige, men han tycks få fara en jädrans massa.

En värdig avsutning hade väl kanske varit att få trona som nestor på Tullstorp, men han fick kanske inte vara kvar där?

De har massor av gröna sköna hagar i England, det blir nog bra och Briar får säkert all den uppmärksamhet han både förtjänar och är van vid. En gammal tävlingshäst tycker säkert det är jättekul att få komma ut på resa igen :)

för att han inte gått speciellt mycket i hage hemma i sverige.. utan promenerats för hand + tid i vandraren.

så varför skulle de ändras bara för ahn är i england??

Men nu som pensionär går han väl ändå i hagen, även om han inte gjorde medan han var aktiv på tävlingsbanan?

Fast det stämmer inte. Briar har stått på Björkhaga och gått i hagen vid flertalet tillfällen då jag kommit förbi.

Det jag reagerar på är att jag tror mig minnas att Brink uttalat sig om att Briar skulle få en fin pensionärstid på Tullstorp... Men jag kanske missminner mig?

Fast det stämmer inte. Briar har stått på Björkhaga och gått i hagen vid flertalet tillfällen då jag kommit förbi.

Det jag reagerar på är att jag tror mig minnas att Brink uttalat sig om att Briar skulle få en fin pensionärstid på Tullstorp... Men jag kanske missminner mig?

Du minns inte fel, Brink pratade rätt mycket om det när Briar pensionerades som tävlingshäst, att nu skulle han stå kvar på Tullstorp, syssla med avel och kanske agera lite läromästare ibland, precis som Martini.

Första året stod han väl också kvar, men sen försvann han från Tullstorp, utan att det förklarades varför, eller kommenterades öht. Lite märkligt. Briar var ju en viktig del av varumärket Jan Brink och Tullstorp, och han används ju fortfarande i deras marknadsföring - förutom att man väl kunde tänka sig att det skulle kunna finnas några personliga band mellan häst och ryttare efter så många år tillsammans.

Har någon mer än jag sett Briarbilden på facebook? Den när han tar språnget ute i sin hage i England. Han ser ut att trivas där :love:

Såg det innan idag... Hoppas verkligen att det är så hans vardag ser ut och inte bara ett tillfälle för syns skull liksom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Uppfödaren Agnetha Hjortsparre har de senaste året legat i en infekterad ägartvist gällande hingsten Speyksbosch Diablo. Hon känner sig...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Similitude
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under årets Breedersvecka har unga hingstar som godkända i SWB fått en egen tävling. Den avgörs som en klass i klassen i alla årgångar...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under KWPN Stallion Show genomförs ett antal hingstklasser i respektive disciplin. Under torsdagen visades nygodkända hingstar 2017 upp...
Svar
0
· Visningar
335
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var mer än tio år sedan ett svenskt lag lyckades få ett helt lag godkänt i mål under ett mästerskap i distansritt. För att hitta en...
Svar
0
· Visningar
427
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama