G
Gisburne
Jag är inte så inne på själva tävlandet av fälttävlan, men nu när jag skaffat ny häst så har jag funderat en del på att börja satsa lite mer. Hon har visat enorm kapacitet på hinder och någon upplyste mig om att hon är 6 nästa år och att jag borde försöka kvala henne till Breeders. Jag blev helt ställd - jag kan INGENTING om hur sånt där fungerar - är det ens möjligt att kvala in "bara sådär" på en häst som inte tränats till engelsk ridning från början? (F.d. galoppör.) Det är väl ett tag kvar till uttagningarna (eller?) och hon lär sig snabbt, men är det inte lite väl kort om tid? Dessutom har jag inte en kola om VAR man tävlar, NÄR man tävlar, i vilken SVÅRIGHETSGRAD man tävlar och framför allt hur många GÅNGER man måste tävla för att kvala till Breeders. Vart hittar man sådan info? Hur/var tar man fälttävlanskort? Finns det bra utbildningsstall som man kan skicka hästen till utan att bli ruinerad?
Jag menar inte att min pålla kommer att bli kvalad till Breeders, men idén sporrade mig att i alla fall ta reda på hur det fungerar. Nån som vet?
Jag menar inte att min pålla kommer att bli kvalad till Breeders, men idén sporrade mig att i alla fall ta reda på hur det fungerar. Nån som vet?