Aslan
Trådstartare
Igår var det dags igen. Blandisen bröt en klo för femtielfte gången, så det var in till vet och hela proceduren. Han har långa klor som jag kämpat med ända sedan han kom till oss. Han är rätt jobbig att klippa klorna på, fast jag klipper dom ofta. Jag klipper dom så nära pulpan jag kan, jag tummar på ett hårstrå ifrån pulpan då jag först klipper och sedan filar sista biten. Vet sa i början att pulpan så småningom skulle dra ihop sig, vilket den har, dock endast minimaliskt. Vi har kömpat i nästan ett år med detta nu. Lik förbannat bryter han en klo lite titt som tätt eftersom klorna ändå är långa.
Nu när jag var inne igår pratade jag lite med vet och på torsdag nästa vecka ska vi operera bort en aterom/fettknöl på blandrasen. I samband med det så tyckte vet att det kunde vara lämpligt att klippa ner klorna och bränna. vi skulle självklart få med oss smärtlindring hem.
Jag är skeptisk till detta. Det känns som att det skulle orsaka hunden enorm smärta. Men frågan är vilket som är bäst. Brytna klor lite titt som tätt eller fixa det en gång för alla.
Är det någon som har gjort detta och har erfarenhet? Jag har tid på mig att tänka då jag skulle ge beskedet i samband med inlämning på torsdag.
Nu när jag var inne igår pratade jag lite med vet och på torsdag nästa vecka ska vi operera bort en aterom/fettknöl på blandrasen. I samband med det så tyckte vet att det kunde vara lämpligt att klippa ner klorna och bränna. vi skulle självklart få med oss smärtlindring hem.
Jag är skeptisk till detta. Det känns som att det skulle orsaka hunden enorm smärta. Men frågan är vilket som är bäst. Brytna klor lite titt som tätt eller fixa det en gång för alla.
Är det någon som har gjort detta och har erfarenhet? Jag har tid på mig att tänka då jag skulle ge beskedet i samband med inlämning på torsdag.