Bra stalltäcke

Sv: Bra stalltäcke

Varför inte köra på ett Bucas utetäcke också då:) Mitt personliga favoritmärke och finns ju i många olika prisvarianter. Smartextäckena är otroligt hållbara i yttertyget samt att de andas. Yttertäcket behöver ju inte vara så många gram i eftersom hästen går med ett under som värmer, dock skulle jag ändå välja ett som andas bra och håller tätt. Typ HW lite dyrare modeller, Rhino eller Rambo eller Bucas.

Amigo är totalt värdelösa, så tunnt yttertyg som inte tål ngt öht. Nej, ren skit!

Det är meningen att dom ska ligga under ett annat täcke hela tiden. Det är enklare att tvätta tycker jag när tyget är så tunnt, dessutom torkar de väldigt fort.

Ska man ha det som stalltäcke ensamt så är det nog bäst att köpa ett annat.

Amigo ínsulator har jag, det tjockaste med 300 gram fodring (har även köpt till en hals).

Supervarmt och gosigt är det! :love:

Jaha, nu e han klippt och har sitt Bucas täcke på. Men vad ska vi ha för UTEtäcke ovanpå nu då? Personalen tar ju bara på och av ETT täcke. Så Bucasen får sitta på hela tiden och ovanpå kommer ett lättare för utebruk. Tips tack!

Beror lite på din budget. Många gillar börjes himalaya täcken som skaltäcke. De flesta ofodrade regntäcke är ju lämpliga. Varför inte ett Bucas freedom om Bucas passade som stalltäcke? Freedom är ju deras budget variant om du inte vill köpa de dyrare modellerna.

Själv gillar jag Horseware Rambo, Rhino och Amigo. Vet tyvärr flera som fått mådags ex av Amigo utetäcken men om du har tid /råd att testa dem och reklamera om du får ett måndags ex så är de absolut att rekomendera. Rambo Gillar jag bäst men de kostar ju skjortan. Rhino är också bra om man har en häst med lite samalare bogar och billigare än Rambo.

Liknande trådar

Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Ace
·
Kropp & Själ :( Det är alldeles livlöst, glanslöst och bara allmänt hemskt. Ser och känns allmänt stripigt och otvättat hela tiden, även när det är...
Svar
14
· Visningar
2 145
Senast: Monkie
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 054
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?