Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet då lakanet är för tunt och det blir fläckar igenom. Jag har bara haft lakanen ett halvår och redan efter ett par månader blev de inte rena. Nu syns det tydligt en färgförändring där jag ligger (lakanet är marinblått och där jag ligger är det betydligt mörkare).
Jag byter lakan varje vecka och tvättar i 60 grader.
Jag söker efter bra, prisvärda lakan i 100% bomull (inte satin) som håller formen och färgen och blir rena i maskinen. Jag ser helst att de finns i blått. I alla fall i någon annan färg än vitt.
Rimlig prisklass (gärna inte över 500 kronor). Lakanet ska finnas i 120x200. Gärna dra-på variant. Jag har en tjock madrass, så lakanet måste ha en ”kant” på minst 26 cm, gärna mer.
Jag byter lakan varje vecka och tvättar i 60 grader.
Jag söker efter bra, prisvärda lakan i 100% bomull (inte satin) som håller formen och färgen och blir rena i maskinen. Jag ser helst att de finns i blått. I alla fall i någon annan färg än vitt.
Rimlig prisklass (gärna inte över 500 kronor). Lakanet ska finnas i 120x200. Gärna dra-på variant. Jag har en tjock madrass, så lakanet måste ha en ”kant” på minst 26 cm, gärna mer.