Bra salva?

V

varmblod_87

Finns det någon bra salva att smörja på när hästen har kli i svansen?

tacksam för svar:p

Sv: Bra salva?

alla feta produkter går bra. olivolja, helosan, gröna salvan mm.
tvätta svansen och smörj sedan.
funkar bäst på ren fuktig svansrot.
smörj på kvällen och inte för mycket om det är stark sol nästa dag.
kan bränna i solen om man är för generös att smörja med feta oljor och salvor.

tackar:) då vet jag vad jag har att göra de närmaste dagarna...

Både Nylanders hästsalva och Equi lotion är jättebra. Speciellt equilotion för att dämpa klåda som redan uppstått. Jag använde båda på min förra eksemhäst med bra resultat. :bow: Men viktigt är också att ofta tvätta, spola och hålla rent - sedan smörja på.

Det som fungerat absolut bäst på min häst är Aloe Vera. Skillnaden med Aloe Veran och andra krämer är att problemen inte komm tillbaka efter en tids smörjning. Nu har pålle en mycket fin svans igen!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Vinur
·
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka