Bra blötmat?

Jag ger Magnussons ångkokta och min hund funkar bra på det. Finns 4 sorter.
Ger lätt och mild då han lätt lägger på sig. Gav tidigare färskfoder och hans päls, avföring osv är minst lika bra som när han gick på rått. Jag gillar att det bara är svenska råvaror i det.
Dessutom håller han sig mätt på det!

Någon som har några tips?
Vi ger priima hundfoder (obs, två ii ) till våra jakthundar, främst under jaktsäsongen. Är också ett svenskt foder. Har använt det i många år och vi är nöjda, hundarna gillar det, det ger bra energi och hundarna har bra päls, klor och problem fri mage.

Vi ger priima hundfoder (obs, två ii ) till våra jakthundar, främst under jaktsäsongen. Är också ett svenskt foder. Har använt det i många år och vi är nöjda, hundarna gillar det, det ger bra energi och hundarna har bra päls, klor och problem fri mage.
Har bara sett deras färskfoder?

Vi ger också Magnusson ångkokta. Har tidigare gett färskt (Nordic) men tycker att hundarna funkar lika bra på det ångkokta. Min äldsta, som är kastrerad, kan äntligen få lite vettiga portioner med Lätt och mild-varianten. Innan fick jag fylla upp med vitkål för att han skulle bli någorlunda mätt, men pga att Lätt och mild innehåller mycket grönsaker så slipper jag stå och fixa med det varje måltid, det är mycket värt.

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
802
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
700
Senast: Milosari
·
Katthälsa Jag vill ju helst att Norris äter en blandning av torr och våtfoder, lite torrfoder för tänderna och för att det kan stå framme för...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Torr eller färskfoder har ingen roll. Låg fetthalt, under 10%. Spannmålsfritt, ingen kyckling. Har ni några tips på sorter att kika...
Svar
3
· Visningar
343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka