Aj,aj inte bra...höll på att skotta snö utanför stalldörren, och på ett eller annat sätt lyckades väl stallnycklen som satt i dörren försvinna, men "reserven" åkte snabbt fram och jag kom in . Hur eller hur så vill jag hemskt gärna ha en ny "reservnyckel" och jag kan då inte komma på vad låset heter eller företaget, har försökt söka på nätet. Men jag tror inte att jag är helt ensam om detta lås, för jag har stött på det i andra ladugårdar och stall. Låset är väldigt enkelt byggt (till och med jag skulle nog kunna räkna ut hur det funkar...så enkelt alltså ha,ha) och nyckeln är stor och rejäl och det är liksom den man öppnar med utifrån, inget "handtag", däremot inne öppnar man med handtag, och det går ej låsa från innsidan, om man inte tar ut nyckeln från framsidan vill säga. Som sagt nyckeln är stor och den ser ut som en ögla med ett "järntrör" och det är "järnröret man sticker in i låset. Säkert en jättedålig förklaring, men kanske någon har en aning, skulle vara jättesnällt om jag fick något tips. Låset har funnits i många år, men jag köpte det här för kanske 6 år sedan och den nyckeln passade till en annan dörr med samma typ ev lås fast mycket äldre.
Mvh. Matten
Mvh. Matten